Nowelizacja ma na celu ograniczenie używania sygnału dźwiękowego na liniach kolejowych. Nie będzie on wymagany przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowymi.
21 kwietnia 2020 weszło w życie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 710)
Zmiana dotyczy rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1744, z późn. zm.) i odnosi się do oznakowania przejazdu kolejowego. Nowelizacja ma na celu ograniczenie używania sygnału dźwiękowego na liniach kolejowych. Nie będzie on wymagany przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowymi. W związku z tym wprowadzono zmianę, która przewiduje, że przed przejazdami kolejowo-drogowymi i przejściami zarządca kolei ustawia przy torze kolejowym wskaźniki W6a albo W6b. Przejazdy kolejowe muszą być dostosowane do nowych przepisów do dnia 4 czerwca 2020 r. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 5 czerwca 2020 r.
Fot. stock.adobe / tomeyk
Aneta Malan-Wijata
Polecamy też: