S17 Zamość–Hrebenne o długości 36 km została podzielona na dwa odcinki. Podpisano umowy z ich wykonawcami.
S17 Zamość–Hrebenne podzielono na dwa odcinki realizacyjne: Zamość Południe–Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe–Hrebenne. Ponad 18-kilometrowy odcinek od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego zrealizuje firma Kolin za kwotę 822,5 mln zł. Z kolei za realizację ponad 17 km drogi S17 od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego będzie odpowiedzialna firma Budimex. Swoje zadanie wykona za 598,2 mln zł. Cała droga ekspresowa z Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebennem jest więc już w realizacji.
Wykonawcy łącznie zaprojektują i wybuduję trasę S17 Zamość–Hrebenne o długości 36 km. Będzie to droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Powstaną obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, infrastruktura techniczna, cieki i urządzenia melioracyjne.
Odcinek od węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ o długości 18,5 km będzie przebiegać wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. Zostaną także wybudowane: węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, para miejsc obsługi podróżnych Krynice oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. Powstanie 19 obiektów inżynierskich, w tym m.in. 4 estakady, 4 mosty, 7 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz 3 przejścia dla zwierząt dużych i średnich.
Odcinek Tomaszów Lubelski–Hrebenne będzie liczył 17,5 km. Rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego. Powstanie 11 obiektów inżynierskich, w tym 3 estakady, most, 5 wiaduktów oraz 2 przejścia dla zwierząt.
Droga ekspresowa między Lublinem a Hrebennem będzie liczyć ok. 140 km. S17 Piaski–Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa–Lublin–Zamość–Tomaszów Lubelski–Hrebenne (granica państwa), a także droga międzynarodowa E372 z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).
Źródło: GDDKiA
Czytaj także:
S6 Chwaszczyno–Żukowo – pierwszy odcinek OMT w budowie
Obwodnica Strzelec Krajeńskich z pozwoleniem na budowę