Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w II etapie

12.07.2022

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej wchodzi w kolejną fazę realizacji – wybrano wykonawcę kolejnego odcinka trasy o długości ponad 4 km.

 

Obwodnica Morawicy

 

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu drogi krajowej nr 73 zostanie zaprojektowana i wybudowana przez konsorcjum firm Fabe Polska (lider), SP Sine Midas Stroy i Dampak (partnerzy) za kwotę ok. 214,9 mln zł.

W ramach inwestycji realizowanej w systemie „projektuj i buduj” powstanie odcinek DK73 o długości ok. 4,4 km, biegnący nowym śladem i stanowiący drugi fragment obwodnicy Morawicy oraz Woli Morawickiej. Obie inwestycje realizowane są w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie dwujezdniową drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Zostanie skomunikowana z użytkowanym od stycznia 2022 r. pierwszym, ponad 4-kilometrowym odcinkiem obwodnicy Morawicy w śladzie istniejącej DK73. W ramach drugiego etapu inwestycji planowana jest budowa i przebudowa skrzyżowań oraz dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego.

Zaprojektowane i wybudowane zostaną również obiekty inżynierskie, m.in.: najdłuższa w województwie świętokrzyskim estakada nad Czarną Nidą z funkcją przejścia dla zwierząt, o długości 500 m, druga – krótsza estakada nad rzeką Morawka, licząca ok. 350 m, także z funkcją przepustu dla zwierząt dużych, most nad potokiem Łabędziów z funkcją przejścia dla zwierząt oraz wiadukt nad drogą powiatową w Łabędziowie.

Po zrealizowaniu drugiego etapu inwestycji obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie miała długość blisko 9 km. Nowa droga poprawi sytuację na obciążonym ruchem podmiejskim i tranzytowym odcinku DK73, która łączy Kielce, Busko-Zdrój i Tarnów. Znacznie skróci się czas podróżowania tranzytem, a także dojazdu do stolicy województwa świętokrzyskiego z podkieleckich miejscowości.

 

Przetarg na realizację inwestycji GDDKiA ogłosiła w lipcu 2021 r. W marcu 2022 r. komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą ofertę konsorcjum z liderem Fabe Polska. Postępowanie przetargowe przeszło obligatoryjną kontrolę uprzednią Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, co umożliwiło podpisanie umowy z wykonawcą. Wykonawca zaprojektuje i wybuduje nową drogę w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Nowy odcinek powinien być przejezdny w I połowie 2026 r.

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj także:

Zachodnia Obwodnica Łodzi dłuższa o 12 km

DW 934 Bieruń–Imielin będzie przebudowana

Droga Czerwona w Gdyni – ogłoszono przetarg na prace przygotowawcze

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in