Narada sekretarzy i dyrektorów okręgowych izb

20.09.2016

1–2 września br. odbyło się szkolenie sekretarzy okręgowych rad i dyrektorów biur, podczas którego omówiono m.in. ochronę danych osobowych, ubezpieczenia członków PIIB, świadczenie usług transgranicznych i uznawanie kwalifikacji.

Współdziałanie sekretarzy okręgowych izb i dyrektorów biur jest bardzo istotne dla funkcjonowania naszego samorządu. To sekretarz odpowiada przed krajową jak i przed okręgową radą za całokształt prac odpowiednio Krajowego Biura i okręgowych biur. Im lepsza jest współpraca, tym lepsze są efekty działania i lepszy wizerunek całego samorządu – powiedział Zbigniew Kledyński, wiceprezes Krajowej Rady PIIB na otwarciu dwudniowej narady sekretarzy okręgowych rad i dyrektorów biur. W opinii wiceprezesa PIIB od kompetentnej i sprawnej pracy Krajowego Biura oraz okręgowych biur w dużej mierze zależy dobre funkcjonowanie samorządu zawodowego inżynierów budownictwa, który przejął od administracji publicznej ważne zadania.

Krajową Radę PIIB na obradach reprezentowali także inicjatorzy narady: Danuta Gawęcka, sekretarz KR, Marek Walicki i Adam Kuśmierczyk, dyrektor i zastępca dyrektora Krajowego Biura. W spotkaniu wzięli również udział: Barbara Malec, przewodnicząca Łódzkiej OIIB, Mieczysław Grodzki, przewodniczący Mazowieckiej OIIB.

 

Adam Kuśmierczyk, Danuta Gawęcka, Zbigniew Kledyński, Marek Walicki

 

W naszym samorządzie zawodowym działa 17 sekretarzy i tyle samo dyrektorów biur. O ich roli i znaczeniu, miejscu w strukturze organizacyjnej oraz zadaniach wynikających z regulaminów i zakresu obowiązków referowała Danuta Gawęcka. W swojej wypowiedzi zwróciła uwagę na wspólne zadania, jakie stoją przed sekretarzami oraz dyrektorami, których realizacja bezpośrednio wpływa na budowanie zewnętrznego jak i wewnętrznego wizerunku naszej izby. Wspomniała także o współpracy pomiędzy okręgowymi izbami oraz krajową izbą. Sekretarz KR wskazała także, jakie działania należy udoskonalać i zmieniać.

Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na budowanie właściwych relacji pomiędzy osobami pracującymi w strukturach naszego samorządu lub pełniącymi określone funkcje a członkami izby – podkreślała D. Gawęcka. – Powinna je charakteryzować służebność wobec osób należących do samorządu i na każdym szczeblu współpracy należy o tym pamiętać!

Następnie sekretarze i dyrektorzy mogli wysłuchać referatu, który przygotowała Joanna Smarż, główny specjalista Krajowego Biura PIIB, dotyczący świadczenia usług transgranicznych w świetle obowiązujących przepisów oraz uznawania kwalifikacji. W czasie swojego wystąpienia J. Smarż zwróciła m.in. uwagę na fakt, że, w przypadku posiadania przez wnioskodawcę kilku kontraktów stanowiących podstawę świadczenia usług na terenie kilku okręgowych izb, wnioskodawca powinien uzyskać wpis w każdej z izb, a każda usługa powinna być traktowana oddzielnie. Dodała także, że osoba świadcząca usługi transgraniczne może być członkiem kilku izb pod warunkiem, że świadczone przez nią usługi nie stracą w ten sposób charakteru usług transgranicznych. Oceny w tym zakresie dokonuje się biorąc pod uwagę wszystkie usługi, jakie ta osoba świadczy lub świadczyła na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Okręgowa rada weryfikująca dokumenty wnioskodawcy powinna wziąć pod uwagę fakt posiadania już wpisu na listę członków okręgowej izby.

 

 

O ochronie danych osobowych i polityce bezpieczeństwa w OIIB mówił Adam Kuśmierczyk. Natomiast Krzysztof Zając, mecenas współpracujący z PIIB, przedstawił zagadnienia, z jakimi spotykają się w swojej działalności zarówno sekretarze, jak i dyrektorzy, które dotyczą ich funkcjonowania oraz rozwiązywania problemów w świetle obowiązujących przepisów. Uczestnicy spotkania mogli także zapoznać się z tematem ubezpieczeń członków PIIB, który zaprezentowali przedstawiciele Ergo Hestii – Maria Tomaszewska-Pestka i Jacek Maniura. Na koniec pierwszego dnia narady odbył się panel public relations, który poprowadziły: Urszula Kieller-Zawisza i Anna Mazur. W czasie szkolenia medialnego słuchacze mogli dowiedzieć się, jak współpracować z mediami i jaki to ma bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku naszego samorządu zawodowego.

W drugim dniu obrad omówiono m.in. zmiany w prawie pracy, które miały miejsce w 2016 r. i dotyczyły umów o pracę (Marek Skałkowski) oraz zapoznano się z zasadami rozliczania delegacji służbowych (Robert Owczaruk). Adam Kuśmierczyk zapowiedział także zmiany dotyczące funkcjonowania strony internetowej PIIB oraz udoskonalania i rozszerzania jej dotychczasowej oferty. O nawigacji strony internetowej PIIB, programie BUD-INFO i Serwisie Budowlanym mówił Sławomir Bieńko z Wolters Kluwer SA.

 

Urszula Kieller-Zawisza

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in