Mazowiecka S8 – są decyzje

04.12.2015

Jest już komplet zezwoleń na realizację mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa aż do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego (razem 38,5 km). Wybrani zostali też wykonawcy.

3 grudnia wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa do istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Trzy dni wcześniej – 30 listopada – wydał też ZRID na realizację odcinka od obwodnicy Ostrowi do granicy województwa.

Obu dokumentom nadany został rygor natychmiastowej wykonalności. Tym samym z dniem wydania decyzji nieruchomości przeznaczone pod drogę przechodzą na własność Skarbu Państwa. Mazowiecki Urząd Wojewódzki będzie prowadził procedurę odszkodowawczą.

Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych pozwala na podpisanie – z początkiem przyszłego roku – umów z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty na budowę mazowieckiej części S8 (pozostał jeszcze czas na odwołania). A oferty zostały wybrane przez białostocki oddział GDDKiA, który przygotowuje i ma realizować tę inwestycje na mocy zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad :

– w dniu 23 listopada dla odcinka realizacyjnego Ia Wyszków – węzeł Poręba (z węzłem) – najkorzystniejsza oferta firmy SKANSKA S.A. – 334,7 8 mln zł;

– również 23 listopada dla fragmentu II Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – granica województw mazowieckiego i podlaskiego – najkorzystniejsza oferta firmy POLAQUA Sp. z o.o. – 248,89 mln zł;

– w dniu 2 grudnia dla odcinka Ib węzeł Poręba – Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – najkorzystniejsza oferta konsorcjum: PORR Polska Infrastructure S.A. i UNIBEP S.A. – 404,46 mln zł.

 

Droga ekspresowa S8 ma mieć – na całej długości od Wyszkowa po Białystok – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę. Na odcinkach mazowieckich o łącznej długości 38,5 km przewidziano budowę 7 węzłów drogowych, rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji, budowę dróg dojazdowych, punktów kontroli pojazdów, ekranów akustycznych oraz niezbędnej infrastruktury technicznej.

Niezbędna wycinka drzew kolidujących z projektowaną drogą ruszy prawdopodobnie jeszcze w grudniu tego roku (na terenach administrowanych przez Lasy Państwowe). Na pozostałych obszarach prace podejmą już wykonawcy, z którymi podpisanie umów na realizację zadań planowane jest na pierwsze miesiące 2016 r.

Rozpoczęcie prac budowlanych możliwe będzie wówczas w II kwartale przyszłego roku, a inwestycja prowadzona będzie przez 22 miesiące (do tego należy doliczyć okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca, w których prac można nie prowadzić). Mazowieckim fragmentem S8 powinniśmy pojechać w drugiej połowie 2018 r.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in