Łącznica i nowy przystanek w Suchej Beskidzkiej gotowe

12.06.2017

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały i włączyły do ruchu łącznicę w Suchej Beskidzkiej.

Inwestycja warta 36 mln zł obejmowała wybudowanie 700 metrów nowych torów w ciągu linii kolejowych Skawina–Żywiec i Sucha Beskidzka–Chabówka. Wybudowany został nowy przystanek, most kolejowy, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wyremontowane przejazdy kolejowo-drogowe.

– Oddanie nowego odcinka torów w Suchej Beskidzkiej skróci o 15 minut podróżowanie z Krakowa do Zakopanego. Zakończenie robót, pod koniec 2017 roku, na łącznicy w Krakowie, pozwoli zaoszczędzić kolejne 15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda, członek Zarządu, dyrektor ds. rozwoju i przygotowania inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Realizacja dużego projektu za 950 mln zł z Krajowego Programu Kolejowego, obejmująca odcinki zakopiańskiej trasy kolejowej, zagwarantuje kolejne skrócenie czasu i poprawę podróżowania do stolicy Tatr. Podpisana w maju umowa na przebudowę trasy Skawina–Sucha Beskidzka i objęcie postępowaniem przetargowym linii Chabówka–Zakopane świadczą obecnie o dobrym tempie inwestycji kolejowych w Małopolsce – dodał.

 

 

W ramach inwestycji w pobliżu placu targowego wybudowano nowy przystanek Sucha Beskidzka Zamek. Przy 200-metrowym peronie będą się zatrzymywały pociągi relacji Kraków–Zakopane. Przystanek wyposażony jest w nowe wiaty, system oznakowania, oświetlenie i tablice informacyjne. Wygodną obsługę podróżnych, m.in. osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnia winda z parkingu na peron.

Na nowym odcinku linii kolejowej wybudowano 90-metrowy most na rzece Stryszawce. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, samochodowego i pieszego zmodernizowano 4 przejazdy kolejowo-drogowe (ul. Zamkowa, Piłsudskiego, Beniowskiego).

Projekt „Budowa łącznicy kolejowej wraz z przystankiem osobowym w ciągu linii kolejowych nr 97 Skawina–Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka–Chabówka” był finansowany ze środków budżetowych.

 

Pod koniec 2017 r. podróżni zyskają krótszy o około pół godziny czas przejazdu do Zakopanego. Wszystko dzięki inwestycjom za blisko 250 mln zł: budowie łącznicy w Suchej Beskidzkiej za ponad 36 mln zł oraz łącznicy Kraków Zabłocie–Kraków Krzemionki za 210 mln zł.

Nowy odcinek torów krakowskiej łącznicy o długości 2,6 km umożliwi bezpośrednie połączenie z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia.

Projekt „Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie–Kraków Krzemionki” współfinasowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Po zakończeniu inwestycji zaplanowanych w Krajowym Programie Kolejowym na Zakopiance do 2023 roku, czas przejazdu w relacji Kraków–Zakopane skróci się o około godzinę i 20 min i wyniesie około 2 h i 15 min (obecnie wynosi 3 h 30 min).

 

Źródło: PKP PLK S.A.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in