Konkurs „Innowacje w drogownictwie” został rozstrzygnięty. We wszystkich kategoriach zgłoszone zostały w sumie 22 prace.
„Innowacje w drogownictwie” to nazwa kolejnej edycji konkursu organizowanego przez GDDKiA. Była ona adresowana do studentów bądź absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia, stacjonarnych lub niestacjonarnych, których prace dyplomowe zostały obronione w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 13 września 2022 r. Celem konkursu było wyłonienie najlepszych prac dyplomowych, których wyniki mogą zostać wykorzystane w drogownictwie. To również promowanie idei przedsiębiorczości i innowacyjności wśród społeczności akademickiej. Do konkursu zgłoszono 22 prace.
Kapituła konkursu „Innowacje w drogownictwie” pod przewodnictwem dr hab. inż. Janusza Rymszy wyłoniła laureatów na najlepszą pracę dyplomową w obszarze drogownictwa w trzech kategoriach:
Materiały i technologie drogowe
I miejsce – Sofiia Holovko, praca pt. „Wpływ zastosowania odpadów przemysłu meblarskiego i odpadów z tworzyw sztucznych w roli stabilizatorów mastyksu na właściwości mieszanki SMA” (Politechnika Śląska), promotor: dr inż. Bartłomiej Grzesik (Katedra Geotechniki i Dróg)
II miejsce – Maciej Krasowski, praca pt. „Reologiczne właściwości podbudów drogowych w aspekcie materiałowym” (Politechnika Świętokrzyska), promotor: dr inż. Przemysław Buczyński (Katedra Inżynierii Komunikacyjnej)
III miejsce – Beata Celary, praca pt. „Projekt technologii i organizacji budowy zorientowany na ochronę środowiska naturalnego” (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie), promotor: dr inż. Joanna Sagan (Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki)
Inżynieria ruchu, inteligentne systemy zarządzania ruchem oraz rozwiązania BRD
I miejsce – Jacek Bartusiak, praca pt. „Ocena prędkości pojazdów oraz jakości oznakowania drogi na podstawie nagrań wideo: analiza strefy robót drogowych w Polsce” (Politechnika Krakowska), promotor: dr Tomasz E. Burghardt, promotor pomocniczy: dr inż. Anton Pashkevich (Katedra Systemów Transportowych)
II miejsce – Kamila Hanasiuk, praca pt. „Badania i ocena torów przejazdu i prędkości pojazdów na rondach o zmiennej liczbie pasów ruchu wokół wyspy środkowej” (Politechnika Białostocka), promotor: dr inż. Marek Motylewicz (Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku)
III miejsce – Aleksandra Szymkowiak, Karol Wojtkiewicz, praca pt. „Projekt koncepcyjny uspokojenia ruchu na sieci ulic w Wejherowie” (Politechnika Gdańska), promotor: dr hab. inż. Kazimierz Jamroz (Katedra Inżynierii Transportowej)
Optymalne konstrukcje inżynierskie
I miejsce – Wojciech Kaźmierski, praca pt. „Zbrojenie geosyntetykami warstw asfaltowych nawierzchni drogowych” (Politechnika Gdańska), promotor: dr hab. inż. Piotr Jaskuła (Katedra Inżynierii Transportowej)
II miejsce – Aleksander Rutkowski, praca pt. „Koncepcja przebudowy trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku estakady” (Politechnika Gdańska), promotor: dr inż. Anna Banaś (Katedra Konstrukcji Inżynierskich)
III miejsce – Beata Celary, praca pt. „Analiza ekonomiczna wariantów wzmocnień stref przejściowych wybranego obiektu mostowego” (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie), promotor: dr inż. Joanna Sagan (Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki)
Źródło: GDDKiA
Przeczytaj też:
Nawierzchnie bitumiczne – przyczyny pęknięć, naprawa
Asfalty HiMA – trwalsze i tańsze drogi?