Nadmiar wody, bąble powietrza czy nierównomierna gęstość mieszanki to do niedawna najczęstsze problemy podczas wylewania betonu. Remedium na powyższe bolączki stanowią buławy wibracyjne firmy Hervisa, nowość w ofercie firmy Lange Łukaszuk.
Budowa oraz sposób działania buławy wibracyjnej o napędzie mechanicznym jest wyjątkowo prosta. Urządzenie to składa się z napędu, będącego w zasadzie zabudowanym silnikiem elektrycznym lub spalinowym, giętkiego wałka oraz głowicy odpowiedzialnej za generowanie drgań. We wnętrzu głowicy znajduje się mimośród osadzony na wysokiej klasy łożyskach. Dzięki swojej niesymetrycznej budowie w momencie wprawienia go w ruch obrotowy wytwarza on silne wibracje. Obroty zostają przeniesione na mimośród z jednostki napędowej przy pomocy giętkiego wałka. Rolę napędu pełni najczęściej 1-fazowy silnik elektryczny CMP, o mocy trzech koni mechanicznych. Pozwala on rozpędzić mimośród do aż 9000 obr./min. co daje możliwość uzyskania bardzo silnych wibracji. Dzięki temu, po zanurzeniu w płynnym jeszcze betonie, buława powoduje mocne jego zawibrowanie, powodując wytrącenie niepotrzebnej wody, rozbicie pęcherzyków powietrza oraz ujednolicenie gęstości w całej objętości mieszanki.
Produkcja silnika CMP jest całkowicie zgodna z normami dotyczącymi tego typu urządzeń, czyli EN 60745-2-12:2003 oraz EN 60745-1:2003.
Buławy wibracyjne firmy Hervisa występują w całej gamie typów. W zależności od potrzeb, użytkownik może wybierać spośród pięciu modeli o różnych średnicach – od 28 do 57 mm. Wymiar głowicy przekłada się bezpośrednio na wydajność całego urządzenia, pozwalając na zawibrowanie od 8 do 35 m³ betonu na godzinę, w zależności od wielkości buławy. Z kolei dzięki różnym rozmiarom giętkiego wałka, którego długość może wynieść trzy, cztery lub pięć metrów, użytkownik może dobrać rozmiary urządzenia do indywidualnych potrzeb i konkretnego zastosowania.
Dla wysokiej klasy profesjonalistów, w ofercie firmy Lange Łukaszuk znajdują się również głowice typu Premium. W odróżnieniu od popularnych modeli Standard są one dodatkowo pokryte gumą w celu uchronienia buławy przed uszkodzeniem, jakie może powstać w wyniku uderzenia wibrującej głowicy w szalunek.