Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Konferencja Mosty 2015

13.07.2015

Trwająca modernizacja linii kolejowych, budowa oraz wzmacnianie obiektów mostowych i związane z tym problemy były przedmiotem wymiany poglądów i dyskusji podczas Forum Budowy i Utrzymania Obiektów Inżynieryjnych Mosty 2015, które odbyło się 24 czerwca br. w Kopalni Soli Wieliczka.

Organizatorem spotkania naukowców, praktyków i ekspertów mostowych był wydawca „Kuriera Kolejowego”.

Podkreślano, że budowa nowych obiektów mostowych stanowi dla inżynierów wyzwanie. Przy projektowaniu konstrukcji należy uwzględniać szereg spraw, m.in. europejskie wymagania interoperacyjności. Dotyczy to głównie mostów i wiaduktów na tych liniach kolejowych, których przebudowę współfinansuje UE.

Interesujące rozwiązania w zakresie projektowania budowy skomplikowanych konstrukcji przedstawił Piotr Dudek, prezes Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. Podkreślił, że projektowanie obiektów infrastruktury w technologii BIM (Building Information Modeling) oznacza do 20% niższe koszty oraz skrócony czas realizacji inwestycji. Niestety, w Polsce elektroniczne narzędzia modelowania danych budowlanych są bardzo mało znane, a w przypadku infrastruktury drogowej i kolejowej właściwie zupełnie nie używane.

Podczas spotkania wiele czasu poświęcono pracy wyspecjalizowanych inspektorów odpowiedzialnych za sprawność techniczną mostów. W założeniach powinien być on – ze względu na wysoce odpowiedzialną pracę – odpowiednio wyposażony i zabezpieczony. Dodatkowo powinien być dobrze wynagradzany. W Polsce jest jednak inaczej.

 

Karolina Wilczyńska

 

 

 

 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube