Od października 2019 roku kierowcy mogą już korzystać z 24-kilometrowej obwodnicy Inowrocławia. Obydwa etapy inwestycji zostały zrealizowane.
Obwodnica Inowrocławia przebiaga w ciągu drogi krajowej 15 i 25. W drugim etapie wybudowano prawie 5 km trasy, a w pierwszym 19 km.
Obwodnica Inowrocławia etap I
W ramach I etapu powstała trasa, która ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Zrealizowano 3 węzły drogowe (Latkowo, Jacewo i Tupadły), kilkanaście obiektów inżynierskich, a także przebudowano istniejącą sieć dróg lokalnych.
Polecamy także: Drogi publiczne i ich usytuowanie – zmiana przepisów
Dodatkowo zrealizowano też roboty w zakresie skomunikowania miejscowości Markowice z obwodnicą Inowrocławia. W ramach umowy wykonano łącznice, rondo i skrzyżowanie, które pozwalają zjechać z obwodnicy do Markowic i Bożejewic oraz wjechać na obwodnicę w kierunku południowym. W listopadzie 2018 roku otworzono węzeł Markowice na istniejącym już odcinku obwodnicy Inowrocławia.
Obwodnica Inowrocławia etap II
W tym etapie zrealizowano węzeł drogowy „Sławęcinek”, 5 obiektów inżynierskich, przebudowano istniejącą sieć drogową, zbudowano chodniki, zatoki autobusowe oraz urządzenia ochrony środowiska.
Zadanie realizowano w systemie „Projektuj i buduj”, a koszt inwestycji to prawie 98 mln zł.
Celem budowy dwóch etapów obwodnicy Inowrocławia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta i poprawa bezpieczeństwa i wysoki komfort podróżowania.
GDDKiA
Zobacz też: Powoli poprawia się stan dróg krajowych