Przebudowana ulica Grygowej w Lublinie została oddana do ruchu 19 sierpnia.
Nowa ulica Grygowej
Efektem prac na ulicy Grygowej było rozbudowanie 1,5 km drogi oraz wybudowanie nowych estakad wraz z całą infrastrukturą podziemną i naziemną. Nowa dwujezdniowa droga ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz sieć trakcyjną dla trolejbusów. Powstały też chodniki i drogi rowerowe.
Projekt estakad zakładał zbudowanie ścian z gruntu zbrojonego – w sumie liczą 6,2 tys. m² i 12,5 m wysokości.
Przebudowa ulicy Grygowej – wyzwania
– Jednym z wyzwań, z jakim musieliśmy sobie poradzić to np. rozbiórka wiaduktu liczącego 750 m. Był to najdłuższy taki obiekt w mieście, w dodatku w bardzo złym stanie technicznym. Jego funkcję przejmą teraz zbudowane przez nas cztery nowe estakady, po dwie w każdym kierunku – mówi Rafał Miśkiewicz, kierownik lubelskiego kontraktu.
Przebudowa trwała w zurbanizowanej dzielnicy Lublina, a prace przez cały czas były prowadzone nad 18 torowiskami kolejowymi, w tym 11 trakcyjnymi. Ruch kolejowy wstrzymywano tylko czasowo.
Prace na ulicy Grygowej trwały od 2017 r. Generalny wykonawca – Budimex S.A. zakończył budowę zgodnie z umową 29 marca br. Następnie trwały próby eksploatacyjne jednego z wiaduktów, realizowane przez jednostki zewnętrzne. Badania potwierdziły prawidłowe wykonanie obiektu.
Generalny wykonawca na swoje wykonanie dał 5-letnią gwarancję. Inwestycja została zlecona przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie.
Czytaj też: Deskowania z systemem wózków przejezdnych na budowie Zakopianki
Ostróda: nowy wiadukt nad torami