Prefabrykowane elementy sprężone o dużych rozpiętościach
Elementy prefabrykowane z betonu sprężonego wykorzystywane są z powodzeniem w ustrojach konstrukcyjnych od dziesięcioleci. Znajdują zastosowanie w różnego typu obiektach: począwszy od niewielkich budynków mieszkalnych, poprzez biurowce, hale magazynowe i produkcyjne, obiekty handlowe, garaże, aż po mosty, wiadukty i produkty specjalne, jak np. podkłady kolejowe. Mimo to, technologia dalej jest rozwijana, co pozwala projektantom na osiąganie coraz większych rozpiętości i przenoszenie coraz większych obciążeń bez konieczności stosowania podpór pośrednich.
Oprogramowanie Tekla BIM rozwiązaniem dla budownictwa żelbetowego
Zalety Modelowania Informacji o Budynku (ang. Building Information Modeling – BIM) są od wielu lat znane na całym świecie. Korzyści związane z tą technologią: łatwa koordynacja pracy, szybka modyfikacja projektu, kontrola produkcji i wiele innych, sprawiają, że powszechną praktyką jest stosowanie BIM także przy konstrukcjach żelbetowych.
Wytrzymałość i trwałość betonowych elementów kanalizacji sanitarnej
Podstawowe wymagania stawiane systemom odprowadzania ścieków bez względu na materiał z jakiego są wykonane, to odpowiednia trwałość, wytrzymałość i szczelność. Ich spełnienie powinno gwarantować długotrwałą, bezawaryjną eksploatację, która uchroni środowisko naturalne przed negatywnym oddziaływaniem zanieczyszczeń.
Rehabilitacja techniczna przewodów kanalizacyjnych o przekrojach nieprzełazowych – cz. II
Metoda renowacji wykładziną z rur ciągłych jest uniwersalna. Zaczęto ją stosować w latach sześćdziesiątych XX w. w Kanadzie. Znalazła zastosowanie nie tylko przy rehabilitacji technicznej przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych, ale także gazowych.
Wykorzystania prefabrykacji betonowej w Polsce
Skala wykorzystania prefabrykacji betonowej w budownictwie jest w Europie zróżnicowana. Jak na tym tle wygląda zainteresowanie prefabrykatami w Polsce?
Realizacja konstrukcji wielopoziomowego parkingu w zintegrowanym centrum komunikacyjnym w Poznaniu
Zintegrowane centrum obejmuje duży obiekt handlowy przy stacji Poznań Główny, nowy budynek dworca kolejowego i autobusowego. Całość uzupełnia 3-poziomowy parking obsługujący centrum handlowe i dworzec. Budynek dworca i parking zaprojektowano nad peronami nr 1, 2 i 3, oraz nad miejscem zarezerwowanym pod dodatkowy peron kolei wielkich prędkości. Budynek dworca kolejowego był gotowy przed Euro, a reszta kompleksu jest wznoszona obecnie.
Dodatek specjalny: Prefabrykacja
W numerze kwietniowym „Inżyniera Budownictwa” ukazał się dodatek specjalny rozwijający tematykę prefabrykacji.
Konstrukcje wsporcze dźwignic
Obowiązujące od marca 2012 r. Eurokody w zasadniczy sposób zmieniły zasady projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.
System ETICS
Istotą ocieplenia budynku jest zmniejszenie przepływu ciepła między pomieszczeniami wewnętrznymi i powietrzem zewnętrznym, ale należy pamiętać, że przepływ dotyczy zarówno ciepła, jak i wilgoci.
Bezokapowy system rynnowy Galeco
Opatentowany przez firmę Galeco bezokapowy system rynnowy montowany jest bezpośrednio w ociepleniu budynku tak, że synchronizuje się z pokryciem dachowym i elewacją, dzięki czemu, spełniając wszystkie funkcje systemu odprowadzającego wodę, pozostaje całkowicie niewidoczny.
- < poprzednia
- 1
- 2
- …
- 252
- 253
- 254
- …
- 391
- 392
- następna >