Stocznia „Gryfia” przejdzie prace remontowe w zakresie nabrzeża oraz zyska nowy dok pływający. Inwestycja pozwoli na serwisowanie większych jednostek, dzięki czemu zwiększy się konkurencyjność stoczni.
Stocznia „Gryfia” w Szczecinie przejdzie modernizację w ramach kontraktu podpisanego z Korporacją Budowlaną DORACO na generalne wykonawstwo. Umowa obejmuje modernizację infrastruktury stoczniowej na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego o długości ok. 235 m i szerokości 47 m. Prace prowadzone będą w ramach akwenu żeglugowego tzw. Odry Stoczniowej, ujściowego odcinka dolnej Odry użytkowanego przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia”.
Fot. Krzysztof Karpiński, www.krzysztofkarpinski.com
Poza pracami rozbiórkowymi i modernizacją nabrzeża, celem jest budowa nowego pomostu technologicznego (pirsu) o długości 60 m. Uzupełnieniem będzie m.in. wykonanie głębi dokowej wynoszącej 17 m oraz dwóch dalb (wysp) kotwiących dok. Obszar inwestycji obejmie również teren lądowy stanowiący zaplecze przylegające do przebudowywanego odcinka nabrzeża.
– Inwestycja modernizująca infrastrukturę okołodokową umożliwi posadowienie nowego doku. Doprowadzi to do zwiększenia możliwości w zakresie remontów i modernizacji statków morskich, specjalistycznych i innych obiektów wpływających do portu Szczecin, po pogłębienie toru wodnego do 12,5 m. Stanowi to odpowiedź na potrzeby serwisowania coraz większych jednostek pływających pojawiających się w basenie morza Bałtyckiego oraz Północnego. Doprowadzi to do podniesienia zdolności produkcyjnej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” związanej z remontami oraz realizacją projektów przebudowy jednostek pływających. Dzięki inwestycji stocznia zwiększy konkurencyjność na rynku, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii obniżających koszty remontów oraz minimalizujących emisje szkodliwych odpadów i zanieczyszczeń do środowiska naturalnego – powiedział Lech Lechmański, dyrektor techniczny, Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”.
Realizacja przedsięwzięcia została ustalona na 18 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac.
Korporacja Budowlana DORACO specjalizuje się w realizacji inwestycji hydrotechnicznych. Jednym z ostatnich dużych przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Firma jest obecnie zaangażowana także w projekt zorientowany na poprawę dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego.
Przeczytaj też:
Tor wodny Świnoujście–Szczecin zmodernizowany
Terminal kontenerowy T3 DCT Gdańsk – są wykonawcy