Po S8 płynniej z Warszawy do Białegostoku

18.09.2018

Można już korzystać z ponadszesnastokilometrowego odcinka S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. To pierwszy fragment o nawierzchni z betonu cementowego na trasie między Warszawą a Białymstokiem i zarazem przedostatni z oddawanych odcinków S8 na tym kierunku.

W drugiej połowie października ma być gotowy ostatni: Wyszków–węzeł Poręba. To pozwoli połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.

Udostępniony kierowcom odcinek od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest kolejnym (po fragmencie Ostrów Mazowiecka–granica województwa) z mazowieckich odcinków S8, z którego kierowcy mogą korzystać – na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych. Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa–Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku.

 

 

Ponadszesnastokilometrowy odcinek od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej realizuje konsorcjum firm PORR i UNIBEP. Umowę z wykonawcą podpisano 17 lutego 2016 r. Nowo oddana dwujezdniowa trasa, oprócz odcinka omijającego miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8. Koszt realizacji to ok. 405 mln zł. Odcinek ten ma dofinansowanie ze środków unijnych (POIŚ 2014–2020), które obejmuje 3 odcinki S8 od Wyszkowa do granicy województwa i wynosi 779,7 mln zł.

W ciągu trasy budowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). Nowy odcinek łączy się z istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej i razem z nią stanowi już przeszło 110-kilometrową dwujezdniową drogę ekspresową S8 do Białegostoku.

W budowie jest jeszcze fragment od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ten ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 Warszawa–Białystok.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.