Nowy Fuso Canter Euro VI

12.11.2013

Nowy wariant zwrotnej, lekkiej ciężarówki o dużej ładowności Canter 9C15/9C18, o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t, ma zwiększoną nośność podwozia do prawie 6 t.

Zmodyfikowane silniki zapewniają zgodność z unijnymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin, wchodzącymi w życie 1 stycznia 2014 r. Euro 5b+ dotyczy odmian o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 t, a Euro VI – wariantów o większej DMC oraz modelu Canter Eco Hybrid. Nowe jednostki napędowe nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale są przy okazji bardziej wydajne.

Montowany w standardzie pakiet Ecofficiency łączy szereg środków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa, takich jak ciśnienie wtrysku podniesione do 2000 barów oraz zastosowanie specjalnego oleju silnikowego, funkcji start/stop i „szybszych” przełożeń osi. Wersje o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 t i mocy 110 kW (150 KM) oraz 129 kW (175 KM) są dodatkowo wyposażone w opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz udoskonalony filtr cząstek stałych. Korzystają one z technologii BlueTec 6 z katalizatorem SCR (ang. Selective Catalytic Reduction – Selektywna Redukcja Katalityczna).

 

 

Kolejna nowość dotyczy Cantera 4×4, który jest teraz seryjnie uzbrojony w reduktor. W rezultacie model może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 proc. Dołączany napęd na wszystkie koła na co dzień, w konfiguracji 4×2, pomaga w zmniejszeniu zużycia paliwa. Dodatkowo, Canter 4×4 ma samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi (blokada do 70 procent) oraz hamulec silnikowy o mocy 50 kW.

Listę nowości zarezerwowanych dla Cantera z rocznika 2014 uzupełnia dostępne na życzenie szerokokątne lusterko, zalecane zwłaszcza przy szerokich nadwoziach, takich jak kontenery lub podobne.

Fuso Canter to kompaktowa ciężarówka, legitymująca się dopuszczalną masą całkowitą od 3,5 do 8,55 t i zapewniająca duże ładowności. Model dostępny jest z napędem hybrydowym, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DUONIC, trzema wariantami kabin i sześcioma wersjami rozstawu osi, trzema przystawkami odbioru mocy oraz ujednoliconym wzorem rozmieszczenia otworów ramy pojazdu, pozwalającym na montaż szerokiej gamy nadwozi.W skład standardowego wyposażenia wchodzi również elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), układ ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in