Na LK7 Warszawa–Lublin pociągi kursują już na ponad 70% jej długości. Powstało 12 nowych przystanków i stacji kolejowych. Część prac zrealizowano przed terminem.
LK7 Warszawa–Lublin – Lot C1
Na LK7 Warszawa–Lublin na lotach B i C1 Budimex zakończył znaczącą część prac. Roboty na locie B: Pilawa–Dęblin są wykonane w 100%, a na C: Dęblin–Nałęczów ukończono prace na jednym torze. Od 14 grudnia pociągi rozkładowe kursują na obu odcinkach o długości ponad 90 km.
Na odcinku linii kolejowej nr 7 Dęblin–Nałęczów udostępniono 25 km toru z podtorzem i odwodnieniem, tyle samo sieci trakcyjnej oraz 19 rozjazdów kolejowych. Wykonano 7 nowych krawędzi peronowych z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 7 przejazdów kolejowych w technologii bezpodsypkowej, zrealizowano 22 obiekty inżynieryjne.
– Prace zostały wykonane w ekspresowym tempie 6 miesięcy. O ogromie prac świadczy zaangażowanie liczby ludzi. Na modernizacji LK7 pracowało i pracuje prawie 2000 pracowników i ponad 100 jednostek sprzętu. Dużym sukcesem jest zakończenie przez Budimex przed okresem zimowym robót ziemnych, podtorowych, torowych oraz prac związanych z zabudową konstrukcji sieci trakcyjnej w torze nr 1 pomiędzy odcinkami Puławy Miasto do końca zakresu naszej inwestycji. Zakończenie tych prac na tym odcinku miało nastąpić zgodnie z kontraktem dopiero w październiku 2020 r. – mówi Artur Popko – wiceprezes i dyrektor budownictwa Budimex SA.
Czytaj także: Rewitalizacja mostów kolejowych
LK7 Warszawa–Lublin – Lot B
Oddany został także tor nr 2 na odcinku Dęblin–Puławy – 19-kilometrowy odcinek toru wraz z podtorzem, odwodnieniem i taką samą długością sieci trakcyjnej. Powstały 4 nowe krawędzie peronowe z dojściami dla pieszych, odwodnieniem, oświetleniem, wiatami oraz małą architekturą. Zabudowano 3 przejazdy kolejowe w technologii bezpodsypkowej. Uruchomienie tego odcinka było możliwe dzięki oddaniu do eksploatacji budynku Nastawni Zarzeka.
Na odcinku Pilawa–Dęblin (Lot B) prace zakończono. Powstało tu m.in: 120 km torów, 156 km sieci trakcyjnej, 106 nowych rozjazdów, 53 obiekty inżynieryjne, 17 przejazdów kolejowo-drogowych, 74 km dróg technicznych, 8 przystanków kolejowych.
Na odcinku Otwock–Pilawa (Lot A) przed okresem zimowym wykonano 90% robót w zakresie podtorowym. Kontynuowane są prace przy budowie obu torów. Ruch dwutorowy zostanie tu uruchomiony w 2020 r. Zaawansowanie rzeczowe całego kontraktu to 60%.
Prace wykonywane przez Budimex na długości ok 120 km LK7 Warszawa–Lublin trwają od maja 2017 r. Wartość zadań Lot A, B i C wynosi 1 mld 600 mln zł netto.
LK7 Warszawa–Lublin – Lot B
Przeczytaj też: Ocena zgodności systemów przytwierdzeń