Koleje Dolnośląskie 17 listopada 2022 r. symbolicznym zawieszeniem wiechy zakończyły kolejny ważny etap prac budowlanych swojego zaplecza technicznego w Legnicy.
Koleje Dolnośląskie zlecały serwisowanie swoich pojazdów i w przypadku bardziej zaawansowanych przeglądów robią to nadal, jednak dzięki budowie nowej hali serwisowej są w stanie przeprowadzać zaawansowane przeglądy na poziomie P4 we własnym zakresie.
Projekt „Rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.” zakłada wybudowanie nowoczesnego obiektu w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej 1. Inwestycja obejmuje trzy hale. Znajdzie się w nich pięć torów przejazdowych o długości 110 m.b. Budynek o powierzchni całkowitej 6598,33 m² i kubaturze 67 105 m³ będzie mieć prawie 14 m wysokości. Zostanie on dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego, co jest sporym utrudnieniem dla generalnego wykonawcy.
W ramach kontraktu zostanie także zagospodarowany teren, na którym powstaną nasadzenia, droga dojazdowa, a także 28 miejsc parkingowych. Dodatkowo zostanie wybudowana instalacja wewnętrzna oraz infrastruktura towarzysząca, w której skład wejdą sieci trakcyjne, układ torowy, a także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem.
Trzy hale umożliwią obsługę pojazdów szynowych o długości 110 m.b. Pierwszą z nich stanowić będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów odbywać się będzie za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc. Drugą część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie miejsce napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne. Kolejną tworzyć będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki.
W obiektach znajdą się pomieszczenia pomocnicze oraz stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe, w których będą pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.
Generalnym wykonawcą wartej ponad 65 mln zł inwestycji jest ALSTAL Grupa Budowlana.
Przeczytaj też:
Dworzec w Kołobrzegu zostanie przebudowany