Modernizacja stacji Skierniewice

21.02.2014

Celem projektu realizowanego dla PKP PLK S.A. przez konsorcjum STRABAG Rail Polska Sp. z o.o., Thales Polska Sp. z o.o. (lider) i Feroco S.A. jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu pociągów, zwiększenie przepustowości linii Warszawa-Łódź oraz skrócenie czasu podróżowania na tej trasie dzięki podniesieniu maksymalnej prędkości jazdy pociągów.

Umowa między konsorcjum a zarządcą infrastruktury kolejowej dotyczy wdrożenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia-Koluszki i Koluszki-Łódź Widzew oraz zaprojektowania i wykonania Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym (LCS) Skierniewice.

Kontrakt firmy STRABAG Rail Polska obejmuje roboty z branży torowej. Celem zadania jest zmodernizowanie układu torowego LCS Skierniewice – dużej stacji węzłowej i przyległych do niej posterunków ruchu. Zakres robót obejmuje budowę oraz przebudowę nawierzchni i podtorza kolejowego. W ramach realizacji konieczne będzie rozebranie starego torowiska o długości blisko 50 km oraz zdemontowanie ponad 100 rozjazdów. Nowe tory o długości 34 km zbudowane zostaną z szyn typu 60E1 i 49E1 na podkładach strunobetonowych i drewnianych. Powstaną 74 nowe rozjazdy i zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe.

 

Realizacja prowadzona będzie w systemie „zaprojektuj i zbuduj” na podstawie Żółtej Księgi FIDIC. Zgodnie z warunkami kontraktowymi wykonawca przygotuje kompleksową dokumentację projektową wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji i pozwoleń, wykona wymagane testy, badania i odbiory oraz przygotuje kompleksową dokumentację powykonawczą.

 

 

Wszystkie prace w ramach kontraktu będą prowadzone przez spółkę STRABAG Rail Polska przy wykorzystaniu najnowocześniejszego w kraju parku torowych maszyn budowlanych. Bezpośrednio przy realizacji kontraktu będzie pracował wysokowydajny sprzęt specjalistyczny, m.in. podbijarki torowe, podbijarki rozjazdowe, dynamiczne stabilizatory podtorza, dźwigi kolejowe i profilarki tłucznia. Niezwykle wysoka wydajność tych nowoczesnych maszyn pozwala na przyspieszenie wykonania kolejnych faz robót, a w efekcie prowadzi do kilkukrotnego, w porównaniu do metody tradycyjnej, skrócenia czasu wykonania całego zadania.

 

Istotnym elementem realizowanego przez konsorcjum kontraktu będzie zabudowa nowoczesnego systemu ERTMS/ ETCS poziom 2 pracującego w oparciu o technologię GSM-R. ERTMS to Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Managment System), którego celem jest zintegrowanie systemu transportu kolejowego w Europie. Za wykonanie tego zakresu prac będzie odpowiedzialna firma Thales Polska Sp. z o.o.

 

Budowa będzie prowadzona przez 27 miesięcy od momentu podpisania umowy i zakończy się w kwietniu 2016 r. Projekt jest współfinansowany z funduszy europejskich z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Kontrakt w liczbach/zakres robót STRABAG z branży torowej:

Rozbiórka istniejącej nawierzchni torowej: 47,8 km

Demontaż istniejących rozjazdów: 104 szt.

Budowa nowych torów z szyn 60E1: 25,6 km

Budowa nowych torów z szyn 49E1: 8,8 km

Zabudowa nowych rozjazdów 1:9 R190: 17 szt.

Zabudowa nowych rozjazdów 1:9 R300: 20 szt.

Zabudowa nowych rozjazdów 1:12 R500: 37 szt.

Modernizacja przejazdów kolejowych: 4 szt.

 

Maszyny budowlane STRABAG na kontrakcie w Skierniewicach

Podbijarka torowa typu CSM 09-3X

Podbijarka rozjazdowa z zintegrowanym dynamicznym stabilizatorem toru typu UNIMAT 09-32 4S Dynamic

Dźwig kolejowy typu KRC 910

Dwudrogowa zgrzewarka szyn typu AMS 100

Bramki suwnicowe DONELLI PTH 350

Profilarka tłucznia typu SSP 110 SW

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in