Słowacką autostradę D1 Bratysława–Triblavina zrealizuje za 111 mln euro firma Budimex.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., czyli Zarządca Dróg Krajowych na Słowacji, wybrał ofertę Budimeksu S.A. jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na budowę autostrady D1 Bratysława–Triblavina. Autostrada będzie mieć długość 16,8 km i zostanie zrealizowana przez wykonawcę w formule „projektuj i buduj”.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie autostrada i inne związane z nią obiekty. Oznacza to pełną rozbudowę autostrady D1 Bratysława–Triblavina, w tym wymianę konstrukcji drogowej na odcinku od Vajnor do węzła Triblavina oraz zapewnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy autostradami D1 i D4. Kontrakt obejmie też budowę kolektorów skrzyżowania od skrzyżowania Vajnory do węzła Ivanka, koordynację z autostradą D4 oraz wymianę jezdni w rejonie MÚK Triblavina, a także dokończenie systemu informatycznego. Koordynacja z autostradą D4 oznacza koordynację z już wybudowanymi fragmentami odgałęzień węzła Ivanka Sever D4, które będą wymagały modyfikacji pod kątem budowy objazdów oraz dokończenie części obiektów autostrady D4 prowadzących pod D1, w tym uzyskania niezbędnych zezwoleń. Przewidziano budowę 19 obiektów inżynieryjnych, z czego dwa najdłuższe (każdy o długości 138 m) znajdują się na węźle przecinającym autostradę. Realizacja musi się odbywać przy zapewnieniu odpowiedniej stałej ciągłości ruchu.
Wartość umowy podpisanej z firmą Budimex wynosi 110 mln 850 tys. euro netto. Prace projektowe rozpoczęły się po podpisaniu umowy. Na realizację prac wykonawca ma 3 lata. Droga będzie objęta 5-letnią gwarancją.
To pierwszy kontrakt wygrany przez Budimex na Słowacji od momentu wejścia na ten rynek w 2021 r. i trzeci kontrakt wygrany za granicą w ciągu ostatniego roku (dwa kontrakty budowlane Budimex wygrał wcześniej w Niemczech).
Przeczytaj też:
S7 Napierki–Płońsk – kolejne kilometry oddane do ruchu
S1 Mysłowice–Bielsko-Biała w budowie
Zachodnia Obwodnica Łodzi dłuższa o 12 km