Rusza budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78

29.10.2010

Dwie umowy: na realizację inwestycji i nadzór nad budową północnej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej nr 78 podpisane zostały dzisiaj w siedzibie kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Umowę w sprawie realizacji inwestycji podpisały ze strony inwestora dyrektor GDDKiA Oddziału Kielce Ewa Sayor i zastępca dyrektora Krystyna Kasza, a ze strony wykonawcy Arkadiusz Nobis, dyrektor Rejonu Budimex S.A. Umowa w sprawie nadzoru nad realizacją inwestycji podpisana została przez Ewę Sayor i Krystynę Kaszę z prezesem zarządu spółki MP-Mosty  Mariuszem Potępą i wiceprezesem Pawłem Samkiem. Roboty budowlane kosztować będą 185,8 mln złotych, nadzór nad inwestycją 4,8 mln złotych.

Północna obwodnica Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78 Szczekociny – Jędrzejów – Chmielnik będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym). Trasa o długości blisko 8 kilometrów połączy  miejscowość Prząsław z węzłem kieleckim na istniejącej już wschodniej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi ekspresowej S7.

W ramach inwestycji przewidziano obiekty zapewniające bezkolizyjny ruch, między innymi:

– wiadukt nad drogą powiatową Prząsław – Tyniec
– wiadukt nad obwodnicą w ciągu drogi powiatowej Jędrzejów – Lasków
– kładka dla pieszych nad obwodnicą w miejscowości Wilanów
– węzeł na skrzyżowaniu obwodnicy z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej 728
– wiadukt w ciągu obwodnicy nad istniejącą drogą wojewódzką 728 Jędrzejów – Grójec
– wiadukt w ciągu obwodnicy nad linią kolejową Warszawa – Kraków
– wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Kieleckiej  jako część węzła zespolonego na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej 78

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013. Maksymalna kwota dofinansowania to około 110 mln złotych.

Lata realizacji inwestycji to 2010-2012. Wykonawca planuje wejście na budowę w połowie listopada. Najpierw wykonane zostaną prace archeologiczne i saperskie, a następnie roboty ziemne. W tym roku nie powinno być utrudnień dla kierowców związanych z inwestycją.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in