Węzeł Szczecin Kijewo z nowym wiaduktem

02.05.2022

Węzeł Szczecin Kijewo zyskał nowy wiadukt nad autostradą A6. Wcześniej, w 2020 r. został oddany do ruchu wiadukt dla jezdni DK10 w stronę Szczecina.

 

Węzeł Szczecin Kijewo

 

Węzeł Szczecin Kijewo jest w trakcie przebudowy. W ramach inwestycji oddano do użytku przejazd nowym wiaduktem nad autostradą A6. Obiektem tym poprowadzona jest jezdnia DK10 w stronę Stargardu. To drugi nowy wiadukt na tym węźle – w grudniu 2020 r. został oddany do ruchu wiadukt dla jezdni DK10 w stronę Szczecina. Ruch na każdym wiadukcie jest jeszcze zwężony do dwóch pasów na wprost, gdyż na węźle nadal trwają roboty. Utrudnienia na autostradzie A6 nie uległy zmianie i ruch w dalszym ciągu odbywa się jedną jezdnią.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. XX wieku, a następnie rozbudowany w latach 70–80.

 

Węzeł Szczecin Kijewo

 

Węzeł Szczecin Kijewo ma już nową nawierzchnię, która została wykonana na łącznicach, autostradzie A6 i jezdniach zbiorczo-rozprowadzających. W realizacji pozostaje wciąż niewielki fragment warstwy ścieralnej na DK10 od strony Stargardu. Zakończenie inwestycji wymaga jeszcze przeprowadzenia szeregu prac obejmujących montaż barier energochłonnych, wykonanie kompletnego oświetlenia, oznakowania poziomego i pionowego oraz pozostałych robót wykończeniowych. Muszą również zostać rozebrane pozostałości starych łącznic, tymczasowe przejazdy pomiędzy jezdniami i poszerzenia. Organizacja ruchu będzie jeszcze kilkukrotnie zmieniana w ciągu najbliższych tygodni.

Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Całkowite zakończenie prac planowane jest w lipcu 2022 r.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też:

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej z drugą jezdnią

S10 Emilianowo–Solec z wykonawcą

DK 91 Markowice–Brudzowice w budowie

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in