Nowy, nietypowy most połączy centrum Warszawy z dzielnicą Praga-Północ. Przeprawa będzie miała 452 metry długości. Koszt inwestycji to 120 mln złotych.
Kładka pieszo-rowerowa połączy brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć 6 min. pieszo lub 2 min. rowerem. Most łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg od ulicy Ząbkowskiej do Powiśla i dalej do Krakowskiego Przedmieścia. Natomiast rowerzyści zyskają korytarz rowerowy z Pragi i Targówka na Powiśle i dalej do Śródmieścia i na Wolę.
Projekt przeprawy został ukończony na początku 2021 r. Przygotowała go wyłoniona w międzynarodowym konkursie architektonicznym pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy. Przetarg na budowę wygrał Budimex.
Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę w Warszawie. WIZUALIZACJE
Zobacz:
Szpital MSWiA przejdzie termomodernizację
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia
Konstrukcja mostu będzie stalowa, pokryta farbą w kolorze kortenu, a konstrukcja filarów żelbetowa. W najszerszym punkcie kładka będzie miała 16,3 m, natomiast w najwęższym 6,9 m szerokości. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy nimi zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem, wbudowane w taras bulwaru.
Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, ale będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu, a część środkowa z jednostek pływających – mówi Dariusz Demianiuk – Dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex
W balustrady wbudowane zostanie oświetlenie LED. Obiekt będzie monitorowany i w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Na moście znajdą się dwie strefy przeznaczone do wypoczynku. Nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót zaplanowano na luty 2024 roku. Inwestorem jest stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.
Polecamy
Szkoła muzyczna nr 1 w Warszawie. Rozwiązania akustyczne, ZDJĘCIA siedziby po remoncie
Zabytkowe Ogrody Ulricha w Warszawie przejdą rewitalizację
Sprawdź też: Produkty budowlane