Powiat świdnicki ogłosił właśnie przetarg na realizację tej inwestycji. Budowa ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, a zakończenie przewidywane jest na rok 2011.
Koszt tej inwestycji to 147 milionów złotych, z czego ponad połowę sfinansuje Unia Europejska. Pozostałe pieniądze wyłożą samorządy.
Dwupasmowa droga o długości 17 km skróci czas podróży do Wrocławia, dokąd każdego dnia tysiące osób udają się do pracy. Dojazd będzie bezpieczniejszy. Dziś kierowcy do stolicy Dolnego Śląska muszą jeździć drogą nr 35 przez Gniechowice, która należy do najbardziej niebezpiecznych w województwie.
Inwestycja przyniesie też ulgę mieszkańcom małych miejscowości leżących na trasie Świdnica – Żarów. Coraz większy ruch, zwłaszcza aut ciężarowych, które przemieszczają się pomiędzy dwiema strefami ekonomicznymi, jest tu bardzo odczuwalny. Nowa trasa ominie wioski, bo została zaprojektowana z dala od ludzkich siedzib.
Korzyści odniesie też stolica Dolnego Śląska. Wrocławianie mogą liczyć na rozładowanie węzła bielańskiego, na którym tworzą się ogromne korki.
Dwupasmowa droga o długości 17 km skróci czas podróży do Wrocławia, dokąd każdego dnia tysiące osób udają się do pracy. Dojazd będzie bezpieczniejszy. Dziś kierowcy do stolicy Dolnego Śląska muszą jeździć drogą nr 35 przez Gniechowice, która należy do najbardziej niebezpiecznych w województwie.
Inwestycja przyniesie też ulgę mieszkańcom małych miejscowości leżących na trasie Świdnica – Żarów. Coraz większy ruch, zwłaszcza aut ciężarowych, które przemieszczają się pomiędzy dwiema strefami ekonomicznymi, jest tu bardzo odczuwalny. Nowa trasa ominie wioski, bo została zaprojektowana z dala od ludzkich siedzib.
Korzyści odniesie też stolica Dolnego Śląska. Wrocławianie mogą liczyć na rozładowanie węzła bielańskiego, na którym tworzą się ogromne korki.
Źródło: droginaeuro.pl