Na budowanym obecnie odcinku autostrady A1 o długości 15,4 km z Gliwic-Sośnicy do Bełku znajdą się łącznie 32 wiadukty i mosty.
Z licznymi wyzwaniami inżynieryjnymi na jego trasie radzą sobie greckie przedsiębiorstwo budowlane J&P/Avax i firma Hunnebeck Polska, której systemy deskowań umożliwiają sprawną realizację inwestycji. Technicznym wyzwaniem dla projektantów i inżynierów odpowiedzialnych za przygotowanie deskowań są przede wszystkim obiekty inżynieryjne tj. 14 wiaduktów, 12 mostów w ciągu autostrady, 6 mostów w ciągu dróg poprzecznych oraz przejście podziemne dla pieszych. Ze względu na przebieg autostrady przez tereny narażone na oddziaływanie szkód górniczych obiekty inżynieryjne dostosowano do przenoszenia odkształceń III kategorii.
Budowa odcinka A1 Sośnica – Bełk zostanie najprawdopodobniej zakończona w roku 2009. Obok jezdni oraz obiektów inżynieryjnych budowane będą zabezpieczenia nasypów, systemy zarządzania i monitoringu, stacje poboru opłat, urządzenia ochrony środowiska, miejsca obsługi podróżnych. Całkowita wartość inwestycji to 242,7 mln euro.