Wiadukt w Małkini nad Rail Baltica w budowie

23.02.2021

Wiadukt w Małkini powstaje nad linią kolejową Warszawa–Białystok. PKP PLK SA realizują inwestycję za 48 mln zł, współfinansowaną ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.

 

Wiadukt w Małkini

 

Wiadukt w Małkini nad Rail Baltica stworzy bezkolizyjne skrzyżowanie, dzięki czemu zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikacja w mieście. Bezkolizyjna przeprawa nad torami kolejowymi linii Warszawa–Białystok zastąpi bowiem dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Zostaną także zrealizowane prace takie, jak m.in. przebudowa odcinków przyległych ulic, budowa 2 rond i dojazdów. Powstaną także chodniki i ścieżka rowerowa. Długość wiaduktu bez dojazdów wyniesie 110 m.

Wykonawca przejął teren budowy i rozpoczął prace. Widać już fundamenty podpór nowego obiektu. Montowane jest zbrojenie i wylewany beton. Na kolejnym etapie formowane będą nasypy. Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów. Wiadukt w Małkini będzie gotowy w I kwartale 2022 r.

 

Wiadukt w Małkini

 

Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltica. Dostępne są już nowe, wygodniejsze perony z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało tzw. wąskie gardło i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej oraz międzynarodowej trasie.

Nowe wiadukty na mazowieckim odcinku Rail Baltica są realizowane również w centrum Łochowa, Łochowie-Jasiorówce i Toporze. Na linii kolejowej między Warszawą a granicą województwa powstanie 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Mają jeszcze zostać wybudowane: tunele drogowe w Zielonce i Kobyłce, wiadukty drogowe w Kobyłce Ossowie, Tłuszczu oraz Mokrej Wsi. Od jesieni 2019 r. dostępne są już przejścia podziemne w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne–Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów–Sadowne”, który jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

 

Źródło: MI

 

Przeczytaj też: Rail Baltica – budowa mostu na Bugu

Lepsza kolej z Ełku do Trakiszek

 

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.