Pod koniec czerwca maszyna TBM przebiła się na zachodnią stronę pasma Wogezy, a tym samym dwa miesiące przed planowanym terminem został ukończony jeden z tuneli Saverne na trasie dużych prędkości TGV Paryż – Strasburg.
Tunel w paśmie Wogezy z wykorzystaniem maszyny TBM dostarczonej przez Herrenknecht AG buduje konsorcjum Spie Batignolles TPCI – Dodin Campenon Bernard. Drążenie tunelu na odcinku o długości blisko 4 km nitki północnej we wschodniej części Wogezy zaczęto się w listopadzie 2011 r. Najlepszym dziennym wynikiem tunelowania było 46 m, zaś tygodniowym – 250 m. W październiku tego roku rozpoczną się pracę przy południowej nitce trasy TGV.
Otwarcie linii planowane jest na 2016 r. Pociągi będą kursować z prędkością do 320 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży na linii Paryż – Strasburg i będzie alternatywą dla lotu samolotem, a równocześnie przyczyni się do ochrony środowiska.
Źródło: inzynieria.com