Stacja Idzikowice zmodernizowana przed terminem

13.07.2020

Na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy, 19 km torów oraz 25 km energetycznej sieci trakcyjnej. Nowe LCS dostosowano do prędkości pociągów 250 km/h.

 

 

Zadanie „Modernizacja stacji Idzikowice” zostało zrealizowane dwa tygodnie przed terminem kontraktowym. W czerwcu br. przeprowadzono bezusterkowy odbiór końcowy. Kontrakt o wartości 106 mln zł był realizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZA Lublin w formule „projektuj i buduj” od lutego 2018 r. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przeprowadzona modernizacja umożliwia, po przeprowadzeniu odpowiedniej certyfikacji oraz montażu przez PKP PLK systemu ETCS poziomu 2, kursowanie pociągów przez ten odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej z Vmax 250 km/h. W ramach kontraktu zmodernizowano: nawierzchnię torową wraz z odwodnieniem, sieć trakcyjną, elektroenergetykę, systemy sterowania ruchem kolejowym, teletechnikę oraz zbudowano nastawnię dysponującą i rozbudowano halę grupy awaryjnej służb utrzymaniowych PKP PLK.

 

 

Prace zrealizowane zostały zostały w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”, mającego na celu dostosowanie jednej z najważniejszych linii kolejowej w Polsce do prędkości 250 km/h. Aby pociągi mogły kursować z taką prędkością, w torach głównych zabudowano 14 sztuk rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, 10 o promieniu R = 1200 i 4 o promieniu R = 500. Łącznie na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy; 19,157 km torów oraz 25 km sieci trakcyjnej.

Codziennie na budowie pracowało średnio blisko 20 jednostek sprzętu. Roboty były kontynuowane także w okresie zimowym.

– Największym wyzywaniem na kontrakcie było zrealizowanie prac w określonym przez PKP PLK terminie, gdzie wykonawca musiał wykonać roboty związane z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej oraz zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z przeniesieniem dyżurnego ruchu stacji Idzikowice do nowo wybudowanej nastawni przy ciągłym utrzymaniu ruchu kolejowego oraz nieprzerwanej pracy bocznic kolejowych wykorzystywanych przez Remtrak, PolRegio, IM Kraków i PKP Energetyka – powiedział Artur Popko – wiceprezes i dyrektor Operacyjny Budimex SA.

 

 

Przeczytaj też: Warszawa Zachodnia: przebudowa stacji, tunel i podziemny tramwaj

Inwestycje kolejowe w Łodzi

Krajowy Program Kolejowy w Zachodniopomorskiem

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in