Od grudnia 2021 r. jest już przejezdny 50-kilometrowy odcinek ciągu głównego drogi ekspresowej S7 na odcinku Napierki – Płońsk.
Od Mławy do Pieniek kierowcy mogą już podróżować dwoma jezdniami S7. Między Napierkami a Mławą ruch odbywa się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Na części odcinka Pieńki – Płońsk ruch odbywa po dwóch jezdniach, a w okolicy Płońska po jednej. W rezultacie kierowcy mają do dyspozycji około 50 km drogi S7 w układzie dwujezdniowym.
Terminy zakończenia prac i oddania drogi do użytku w pełnym zakresie zaplanowane są przed wakacjami w 2022 roku.
S7 Napierki – Płońsk. Zakres inwestycji
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla całego zadania.
Sprawdź:
S7 Lubień–Naprawa z dwiema jezdniami
S7 Szczepanowice–Widoma oddana do ruchu
Ostatni odcinek S7 Płońsk-Czosnów z wykonawcą
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstają cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).
Finansowanie inwestycji drogowej Napierki – Płońsk
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki – Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława – Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau z ceną 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.
GDDKiA