S7 Napierki–Płońsk – kolejne kilometry oddane do ruchu

15.07.2022

W ramach budowy S7 Napierki–Płońsk oddano do użytku dwa nowe odcinki tej trasy: Napierki–Mława i Pieńki–Płońsk – łącznie 12 km.

 

S7 Napierki–Płońsk

 

S7 Napierki–Płońsk to w sumie 71 km, które podzielono na cztery odcinki realizacyjne. 14 lipca 2022 r. udostępniono do ruchu ponad 10 km drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Napierki–Mława, a 15 lipca – 2 km na odcinku Pieńki–Płońsk od Pawłowa do węzła Dłużniewo. Kierowcy mają więc już do dyspozycji 62 km dwujezdniowej trasy S7.

Kolejnym ułatwieniem będzie likwidacja objazdów odbywających się do tej pory drogami zbiorczymi i skierowanie ruchu za węzłem Dłużniewo do Płońska na lewą jezdnię trasy głównej. Te zmiany w organizacji ruchu ułatwią podróż pomiędzy Trójmiastem i Warszawą, a kierowcy będą mieć do dyspozycji 62 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym oraz 9 km z ruchem po jednej jezdni. Obie jezdnie będą dostępne w drugiej połowie sierpnia.

Udostępnienie nowych odcinków S7 Napierki–Płońsk do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Ruch odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Docelowa organizacja ruchu zostanie wdrożona we wrześniu i październiku 2022 r.

 

S7 Napierki–Płońsk

 

S7 Napierki–Płońsk – zakres inwestycji

71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki–Mława (ok. 14 km), Mława–Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo–Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki–Płońsk (ok. 13,7 km). Powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym oraz drogi serwisowe. Wyremontowane zostaną wybrane drogi lokalne, wybudowane obiekty inżynierskie oraz urządzenia ochrony środowiska. Powstanie m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo, cztery MOP-y: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 t na oś.

 

S7 Napierki–Płońsk

 

Inwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 r., natomiast na odcinku Napierki–Mława wiosną 2020 r.

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe buduje odcinki: Strzegowo–Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, Pieńki–Płońsk za 311,7 mln zł, Napierki–Mława za 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława–Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi w sumie 1 043 836 933,77 zł.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też:

S7 Napierki – Płońsk udostępniona do ruchu

S1 Mysłowice–Bielsko-Biała w budowie

Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w II etapie

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in