S11 Siemianice–Gotartów – rusza realizacja

26.07.2024

Zaczyna się budowa odcinka S11 Siemianice–Gotartów o długości 23 km. . Wartość kontraktu z wykonawcą wynosi 577, 5 mln zł.

 

Podpisano umowę na budowę odcinka S11 Siemianice–Gotartów. To jeden z trzech odcinków 46-kilometrowej trasy, która połączy trzy województwa.

Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S11 Siemianice–Gotartów na terenie woj. wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego, o długości 23 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jej początkowy fragment będzie się łączył z drugim odcinkiem budowanej drogi S11 na wysokości Siemianic w województwie wielkopolskim. S11 Siemianice–Gotartów ominie kolejno miejscowości Gołkowice, Byczynę, Biskupice, Sarnów oraz Krzywiznę. W okolicach Gotartowa połączy się z kolejnym budowanym odcinkiem S11, który prowadzi do początku obwodnicy Olesna.

S11 Siemianice–Gotartów na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidziano na niej budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Byczyna.

Za przygotowanie projektu budowlanego oraz realizację prac w terenie odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Mirbud (lider) oraz Kobylarnia. Wartość umowy to 577, 5 mln zł, z czasem realizacji 39 miesięcy (bez okresów zimowych, 16 grudnia– 5 marca, w trakcie prac budowlanych).

 

S11 Siemianice–Gotartów

 

Dwujezdniowa droga ekspresowa między końcem obwodnicy Kępna a początkiem obwodnicy Olesna została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:

  • koniec obwodnicy Kępna–Siemianice (12,5 km),
  • Siemianice–Gotartów (22,7 km),
  • Gotartów–początek obwodnicy Olesna (10,5 km).

Na wszystkich odcinkach zaplanowano budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. Powstaną też kolejne węzły drogowe: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Przewidziano także budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także przebudowę infrastruktury technicznej (sieć wodociągowa i kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). Ponadto w ciągu trasy głównej wybudowane zostaną dodatkowe jezdnie do obsługi przyległego terenu.

Do 2030 r. cała S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską, prowadząc od drogi ekspresowej S6 do autostrady A1 i krzyżując się z S10, A2 oraz S8. Po realizacji wszystkich odcinków trasa będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) – blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu na Śląsk zajmie nieco ponad 5 godzin.

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj także:

S1 Podwarpie–Dąbrowa Górnicza Pogoria przebudowana

S19 Sokółka–Czarna Białostocka z umową

Obwodnica Grzymiszewa gotowa

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in