Spółka STRABAG podpisała kontrakt z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu na remont mostu prowadzącego przez rzekę Wartę w miejscowości Oborniki.
By mógł powstać nowy obiekt, najpierw trzeba będzie zaprojektować i wybudować most zastępczy. W tym czasie ruch na dużym moście pozostanie bez zmian. Dopiero w 2019 r., kiedy tymczasowy, składany obiekt będzie gotowy, rozpoczną się prace związane z rozbiórką i remontem dużego mostu.
Most po remoncie będzie miał zwiększoną nośność do klasy B, 168 m długości i dwa pasy po 3,5 m. Szerokość chodników zwiększy się o 20 cm z każdej strony i wyniesie po 1,59 m. W ramach zadania STRABAG wykona prace rozbiórkowe, elektryczne, roboty związane z ułożeniem nowej płyty żelbetowej i montażem nowych balustrad. Ułoży również nową nawierzchnię, wykona bariery ochronne i montaż kolektorów odwodnienia. Remontowi podlegać będą także odcinki drogi przylegające do mostu, które ze względu na remont przyczółków i dostosowanie do niwelety na moście będą wymagały rozbiórki. Długość remontowanego odcinka drogi wynosi 205 m.
Termin realizacji inwestycji planowany jest na październik 2019 r. Koszt realizacji zadania wyniesie blisko 12 mln zł netto.