NFOŚiGW przekaże 48 milionów złotych na usuwanie azbestu.Wsparcie przekazywane beneficjentom może do 100 proc. finansować koszty demontażu i utylizacji wyrobów zawierających azbest.
Na początku lipca 2019 r. prezesi 15 wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW) podpisali z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowy o udostępnianie środków na usuwanie w regionach wyrobów zawierających azbest.
Program priorytetowy NFOŚiGW pod nazwą System – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez partnerów zewnętrznych w swojej drugiej części obejmuje usuwanie wyrobów zawierających azbest. Działania w tym zakresie, które są realizowane poprzez WFOŚiGW, wpisują się w Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Program ten będzie realizowany do 2032 r.
Czytaj: Dlaczego azbest jest groźny?
Fot. stock.adobe (Piotr)
Środki finansowe udostępnione przez NFOŚiGW funduszom wojewódzkim są nieodpłatne i bezzwrotne, przeznaczone na udzielanie dotacji. Wsparcie przekazywane beneficjentom może do 100 proc. finansować koszty kwalifikowane podjętych prac, czyli: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. Narodowy Fundusz w oparciu o podpisane umowy udostępni funduszom wojewódzkim 48 mln zł.
NFOŚiGW
Zobacz: Na co zwrócić uwagę wymieniając dach pokryty azbestem?