Po ponad stu latach działania śluza i most w Emden przeszły skomplikowaną renowację. Kompleks technologiczny odbudowany został w taki sposób, aby zwiększyć wydajność i przepustowość.
Już od 1888 r. śluza Nesserlander Schleuse jest bramą do śródlądowego portu w Emden. Renowacja obiektu oraz połączonego z nią mostu przez spółkę Niedersachsen Ports w praktyce była całkowitą, bardzo skomplikowaną odbudową kompleksu, która trwała aż 10 lat. Przy renowacji wykorzystana została zaawansowana technologicznie automatyka przemysłowa niezbędna przy współpracy tak dużych obiektów, jak śluza i most. Projekt zrealizowany został przez firmę Scholl Energie- und Steuerungstechnik z Lubeki. Specjalizacja przedsiębiorstwa to budowa aparatury sterowniczej do zastosowań w branży morskiej.
Istotą renowacji było nie tylko wyposażenie poszczególnych elementów w nowoczesne rozwiązania, ale ich systemowa kompatybilność ze wszystkimi obiektami w porcie. Dzięki modernizacji śluza i most zasilane są obecnie przez dwie rozdzielnie niskiego napięcia, bazujące na technice szaf sterowniczych Rittal z listwowymi bezpiecznikami rozłącznikami mocy NH i rozłącznikami z systemu szyn zbiorczych RiLine. Dodatkowo kompleks wyposażono w szafy IT do rozbudowanego systemu sieciowego, szafy sterownicze TS 8 do złożonej automatyki i zabezpieczeń technicznych oraz obudowy sterownicze kompakt ze stali nierdzewnej do zasilania obszarów zewnętrznych.
Czytaj też: Remont śluzy Swoboda