Modernizacja LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi) na trasie kolejowe E-20 została zakończona na 8 dni przed wyznaczonym terminem.
Prace przy modernizacji LCS Kutno prowadziło konsorcjum firm ZUE – Budimex – Strabag. Budimex SA zrealizował zadania na posterunku odgałęźnym Zamków, stacji Barłogi i szlaku Barłogi–granica LCS Kutno.
Modernizację LCS Kutno rozpoczęto w kwietniu 2017 r. Zamknięto realizowaną linię kolejową, a ruch prowadzono poprzez trasę objazdową i autobusową komunikację zastępczą. Ze względu na to roboty prowadzone były przez całą dobę. Wykonano demontaż toru, wzmocnienie gruntu i budowę nowej nawierzchni na długości 18 km. Zdemontowano także i ponownie zamontowano rozjazdy.
– Ponadto wywiesiliśmy 27 km nowej sieci trakcyjnej oraz zbudowaliśmy budynek nowej nastawni, w której uruchomiliśmy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym wraz z powiązaniem z nową blokadą liniową – mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu w Budimex SA.
Po wykonaniu wszystkich prac na linii kolejowej nr 3 ruch przyspieszy tam do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Powstaną nowe perony, a zarządzanie ruchem z Lokalnych Centrów Sterowania zwiększy przepustowości linii. Według prognoz PKP PLK w 2020 r. przejazd między Poznaniem a Warszawą ma trwać 2 godziny i 20 minut.
Polecamy też: Podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym typu SB – parametry elektryczne