Kończy się trzynasty miesiąc budowy nowej drogi startowej pyrzowickiego lotniska. Inwestycja zaawansowana jest w ok. 65%.
W kwietniu rozpocznie się układanie ostatniej warstwy konstrukcyjnej nowej drogi startowej o grubości 30 cm. Pierwsza warstwa o grubości 22 cm została wykonana w zeszłym roku. Obecnie trwa układanie szalunków dla rozściełacza pod betonowanie pierwszej, liczącej ok. 800 m działki roboczej.
Ponadto dobiegają końca roboty związane z przygotowaniem systemu kanalizacji odprowadzającej wodę z nowej drogi startowej (zadanie to zostało wykonane w 90%). Wykonywane są prace ziemne przy warstwach konstrukcyjnych dróg kołowania L i S, które połączą nową drogę startową z istniejącą infrastrukturą liniową. Zamontowana została również przeważająca część konstrukcji wsporczych, na których umieszczone będą oprawy świetlnych systemów podejścia do drogi startowej. W najbliższych tygodniach przesunięte zostanie ogrodzenie lotniska tak, żeby stworzyć strefę ochronną dla dalszej części świateł podejścia do pasa 27, której łączna długość od wschodniego progu wyniesie 1350 m.
Budowa nowej drogi startowej jest największą inwestycję w dotychczasowej działalności portu. Realizowana jest w ramach projektu pn. „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” przy wsparciu środków unijnych z Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania wyniesie 50% kosztów kwalifikowanych inwestycji.