Polska jest krajem z dużymi perspektywami rozwoju, przez ostatnie lata w naszej gospodarce dużo się zmieniło, szczególnie dzięki ogromnym inwestycjom w znaczącym stopniu współfinansowanym przez Unię Europejską.
Inwestycje w gospodarkę, szczególnie budownictwo, oraz nowi inwestorzy, którzy dostrzegają w Polsce obiecujący rynek, pozwalają optymistycznie patrzeć również na rynek klimatyzacyjny. Sam rynek HVAC, którego częścią są systemy klimatyzacyjne, jest branżą ściśle współpracującą z sektorem budowlanym.
To jednak nie wszystko – rozwój rozwiązań w zakresie inteligentnego zarządzania budynkami [BdMS] stwarza nowe możliwości dla branży klimatyzacyjnej również w tym obszarze biznesu.
Tym samym rynek, stawiając coraz wyższe wymagania związane już nie tylko z niezawodnością urządzeń, ale ich funkcjonalnością i kompatybilnością z innymi systemami, a przede wszystkim – z całkowitą kontrolą i zarządzeniem całych układów, sprawia, że w grze będą liczyć się tylko te marki, które potrafią dopasować się do rosnących oczekiwań klienta. Tak więc coraz mocniej krystalizuje się sytuacja co do ilości znaczących graczy, którzy albo będą w stanie dopasować swoją ofertę do rynku, albo zostaną w tyle, oferując jedynie podstawowe i tanie rozwiązania.
Jarosław Jóźwiak
AE Director (Baltics & Poland)
Air Conditioning & Energy
LG Electronics Polska Sp. z o.o.