Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zakończono budowę obwodnicy Inowrocławia

31.10.2019

Od października 2019 roku kierowcy mogą już korzystać z 24-kilometrowej obwodnicy Inowrocławia. Obydwa etapy inwestycji zostały zrealizowane.

 

Obwodnica Inowrocławia przebiaga w ciągu drogi krajowej 15 i 25. W drugim etapie wybudowano prawie 5 km trasy, a w pierwszym 19 km.

Obwodnica Inowrocławia etap I

W ramach I etapu powstała trasa, która ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Zrealizowano 3 węzły drogowe (Latkowo, Jacewo i Tupadły), kilkanaście obiektów inżynierskich, a także przebudowano istniejącą sieć dróg lokalnych.

 

Polecamy także: Drogi publiczne i ich usytuowanie - zmiana przepisów

 

 

Dodatkowo zrealizowano też roboty w zakresie skomunikowania miejscowości Markowice z obwodnicą Inowrocławia. W ramach umowy wykonano łącznice, rondo i skrzyżowanie, które pozwalają zjechać z obwodnicy do Markowic i Bożejewic oraz wjechać na obwodnicę w kierunku południowym. W listopadzie 2018 roku otworzono węzeł Markowice na istniejącym już odcinku obwodnicy Inowrocławia.

Obwodnica Inowrocławia etap II

W tym etapie zrealizowano węzeł drogowy „Sławęcinek”, 5 obiektów inżynierskich, przebudowano istniejącą sieć drogową, zbudowano chodniki, zatoki autobusowe oraz urządzenia ochrony środowiska.

Zadanie realizowano w systemie „Projektuj i buduj”, a koszt inwestycji to prawie 98 mln zł.

 

 

 

Celem budowy dwóch etapów obwodnicy Inowrocławia było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta i poprawa bezpieczeństwa i wysoki komfort podróżowania.

 

GDDKiA

 

Zobacz też: Powoli poprawia się stan dróg krajowych

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube