Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

S16 Borki Wielkie-Mrągowo z umową

29.05.2020

Drogę ekspresową S16 Borki Wielkie–Mrągowo zaprojektuje i wybuduje firma PORR S.A. w ciągu 36 miesięcy za kwotę prawie 626 mln zł.

 

 

Odcinek S16 Borki Wielkie–Mrągowo to kolejny etap rozbudowy tej trasy. Nowy fragment będzie miał długość ok. 16 km, w tym blisko 13 km w ciągu S16. Powstanie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a dalej ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe. Planuje się też budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym trzech przejść zwierząt dużych, budowę zabezpieczeń przeciwhałasowych (ekranów akustycznych) oraz wykonanie nasadzeń. Drogę zaprojektuje i wybuduje firma PORR S.A. za kwotę 625 887 983,37 zł.

S16 to główna trasa Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze miasta: Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iławę i Ostródę z trasami układu południkowego. W przyszłości trasa wraz z układem dróg S10, S5, S7, S51 i S61 stworzy w północnej Polsce nowy korytarz transportowy na linii wschód–zachód.

Kolejny etap rozbudowy S16, czyli odcinka Mrągowo–Orzysz–Ełk, jest w fazie przygotowawczej. Ku końcowi zmierza opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz raportu o oddziaływaniu na środowisko. Po zakończeniu weryfikacji odbędzie się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI). Po zaakceptowaniu opracowań przez ZOPI – posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI). Zaś jeszcze przed spotkaniami zespołu i komisji zostanie zorganizowana Mazurska Debata Drogowa, która jest odpowiedzią na zgłaszane postulaty przeprowadzenia regionalnej dyskusji dotyczącej budowy drogi ekspresowej S16 Mrągowo–Orzysz–Ełk. Zostanie ona realizowana przez GDDKiA wspólnie z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Debata online odbędzie się w połowie czerwca.

Budowę nowej drogi zaplanowano na lata 2020–2023.

Nowa umowa na budowę S16 Borki Wielkie–Mrągowo została podpisana po unieważnieniu poprzedniego postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, która była przeznaczona na sfinansowanie zamówienia, czyli 604 970 252,08 zł. Kwota oferty najkorzystniejszej wyniosła bowiem 708 648 065,00 zł.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też: Powstanie S16 Borki Wielkie-Mrągowo

Umowa na budowę S5 Ornowo-Wirwajdy podpisana

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube