Ekspresówka S7 w pobliżu Skarżyska-Kamiennej jest dostępna dla kierowców. Nowy odcinek ma około 8 km długości. Łącznie oddano już około 200 kilometrów trasy S7 od granicy woj. małopolskiego i świętokrzyskiego w kierunku Warszawy.
Dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości 7,6 km oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód otwarte zostały pięć miesięcy przed terminem kontraktowym. Pozostałe prace – w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych realizowane będą do maja 2020 r.
Ekspresówka S7 między Warszawą, Kielcami i Krakowem
Po otwarciu skarżyskiego fragmentu ekspresówki S7, od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego aż do Warszawy nie ma już ani jednego jednojezdniowego odcinka. Cała droga na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy ma parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. To oznacza, że na terenie województwa świętokrzyskiego droga nr 7 jest już ekspresowa na całej długości.
Skarżyski fragment ekspresówki S7. Dane inwestycji
- długość odcinka – 7,6 km,
- przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas,
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m,
- szerokość pasa dzielącego – 12 m,
- maksymalne obciążenie – 115 kN/oś,
- liczba węzłów – dwa (Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód),
- liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe.
Inne prace realizowane w ramach budowy ekspresówki S7 w poblizy Skarżyska-Kamiennej
- budowa dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów;
- budowa i przebudowa odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
- budowa elementów systemu zarządzania ruchem,
- budowa systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej, budowa urządzeń podczyszczających wodę deszczową;
- budowa oświetlenia drogowego,
- budowa oraz przebudowa kolidującego uzbrojenia,
- budowa urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury,
- wykonanie zieleni drogowej.
Inwestycja była współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln złotych, wartość dofinansowania w ramach programu unijnego to około 156,9 mln złotych.
GDDKiA