Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Lepsze połączenia kolejowe na Podlasiu

07.09.2018

Między Lewkami a Hajnówką wymieniane są tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Widać już nowe perony na przystankach Lewki, Orlanka, Stare Berezewo i Chyta. Będzie nowy przystanek Mikłasze.

 

Dzięki inwestycji wartej 80 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe SA poprawią komunikację w regionie i usprawnią przewóz towarów. Prace współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej

Inwestycja z Krajowego Programu Kolejowego na linii kolejowej Hajnówka–Lewki umożliwi wygodny dojazd koleją do 7 miejscowości w sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej i zapewni sprawniejszy ruch kolejowy do przejścia granicznego w Siemianówce. Wykonawca układa tory na 27 kilometrach trasy.

Komfortową obsługę na przystankach zapewnią nowe ławki i wiaty. Zaplanowano funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i udogodnienia dla osób o graniczonej możliwości poruszania się. Dzięki przebudowie 22 przejazdów zwiększy się bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg i torów. Dziewięć przejazdów będzie dodatkowo zabezpieczonych sygnalizacją, a trzy rogatkami. Po zakończeniu prac pokonanie trasy z Hajnówki do Lewek zajmie ok. 24 min. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 100 km/h.

Z końcem września trasą pojadą pierwsze od niemal 25 lat składy z towarami. Później wykonana będzie jeszcze stabilizacja i regulacja nowych torów. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano w połowie 2019 r.

 

 

Spółka PKP PLK realizuje na Podlasiu inwestycje, których efektem będzie lepsza komunikacja kolejowa w regionie. W marcu 2018 r. pociągi wróciły na nieczynny od 2000 r. odcinek Łapy–Śniadowo. Z końcem lipca zakończyły się prace na drugim odcinku Śniadowo–Ostrołęka, tym samym od połowy wakacji trasa z Ostrołęki do Łap jest w całości przejezdna. Po linii sprawnie kursują pociągi towarowe. Przyspieszyły pociągi z Białegostoku do Czeremchy. Składy pasażerskie jeżdżą z prędkością do 100 km/h, a towarowe – do 60 km/h. Roboty za ponad 86 mln zł objęły kompleksową wymianę toru i rozjazdy. Ponadto PLK szykują lepszy dostęp do podróży koleją na odcinku Białystok–Bielsk Podlaski: będą nowe przystanki – Orzechowicze, Hryniewicze i Nowe Miasto. Aktualnie prowadzone są również roboty na linii kolejowej z Siedlec do Hajnówki. Od grudnia br. składy osobowe pojadą tą trasą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Dzięki inwestycjom PLK wzrośnie komfort obsługi pasażerów i konkurencyjność przewozów kolejowych.

Projekty: „Prace na linii kolejowej nr 52, na odcinku Lewki–Hajnówka”, „Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. Województwa–Czeremcha–Hajnówka”, „Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok–Bielsk Podlaski (Lewki)” są realizowane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

 

Źródło: MI

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+