Zakończono realizację obwodnicy Skawiny

23.07.2019

Od lipca 2019 r. kierowcy mogą korzystać z drugiej części obwodnicy Skawiny, która wyprowadza z centrum miasta ruch tranzytowy odbywający się dotychczas drogą krajową numer 44.

 

Obwodnica Skawiny to inwestycja realizowana wieloetapowo. W lipcu 2016 roku GDDKiA podpisała porozumienie z samorządem województwa małopolskiego, w którym zobowiązała się do pokrycia kosztów przygotowania i realizacji inwestycji – ostatniej, 2-kilometrowej części obwodnicy. Wcześniejsze fragmenty drogi zostały wybudowane przez gminę Skawina i Zarząd Dróg Wojewódzkich. Sam projekt i budowa były przygotowane i realizowane przez Urząd Marszałkowski. Obwodnica została otwarta jako droga wojewódzka, jednak dzięki porozumieniu zostanie przekazana pod zarząd GDDKiA. Dotychczasowa droga krajowa nr 44 przebiegająca przez miasto, przejdzie pod zarząd Marszałka Województwa.

 

 

Obwodnica Skawiny w standardzie nośności 11,5 tony na oś jest przystosowana do przenoszenia ruchu ciężkiego zgodnie europejskimi standardami. Dzieki temu ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta.

 

Sprawdź: Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny

 

W ramach inwestycji został wybudowany most nad linią kolejową, kanałem zasilającym elektrownię Skawina i składowiskiem odpadów przemysłowych. Powstało rondo na skrzyżowaniu z DK 44, droga o długości 2,2 km z chodnikami, poboczami i ścieżką rowerową. Ostatni etap zrealizowało konsorcjum firm Most oraz Polbud Pomorze. Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł.

 

Zobacz: Punkt Volvo Truck Center w Skawinie

 

GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in