Stacja Radom Wschodni – nowe połączenie z lotniskiem

10.05.2023

Stacja Radom Wschodni zapewni lepsze korzystanie z kolei w mieście i wygodne połączenie z lotniskiem w Radomiu. Przystanek będzie gotowy w 2025 r.

 

Stacja Radom Wschodni

 

Stacja Radom Wschodni zostanie wybudowana przez firmę Trakcja S.A., z którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Miasto Radom podpisały umowę. W ramach kontraktu zostaną skoordynowane prace dotyczące budowy peronu oraz wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej.

Nowa stacja Radom Wschodni będzie dodatkowym ułatwieniem dla tych, którzy będą chcieli dotrzeć do nowego lotniska w Radomiu.

Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak i windy.

Stacja Radom Wschodni będzie wyposażona w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, a także tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów będą ustawione stojaki na rowery. Zainstalowane zostaną: oświetlenie LED, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych oraz niedowidzących będą ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.

 

Stacja Radom Wschodni

 

Budowa peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu realizowana w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu” rozpocznie się w maju 2023 r. Zakończenie przewidziano na II kwartał 2025 r. Wartość umowy na przystanek to ok. 39 mln zł i jest ona finansowana ze środków budżetowych.

W ramach przygotowań do budowy przystanku Radom Wschodni w latach 2020–2022 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamontowały 9 dodatkowych rozjazdów w obrębie wiaduktu przy ul. Żeromskiego, które mają umożliwić zjazd z linii kolejowej nr 26 Łuków–Radom Główny na linię nr 8 Warszawa Zachodnia–Radom Główny, oraz przeprowadziły dodatkowe prace budowlane związane z przebudową instalacji podziemnych kolidujących z terenem przyszłej budowy peronu. Wkrótce zrealizowane zostanie również dodatkowe przyłącze energetyczne na potrzeby tej inwestycji.

 

Źródło: PKP PLK S.A.

Wizualizacje: PKP PLK S.A.

 

Czytaj także:

Dworzec w Sochaczewie w budowie

Dworzec we Władysławowie otwarty po remoncie

Dworzec w Koszalinie w nowej odsłonie

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in