Stacja Łódź Kaliska do modernizacji

07.08.2019

Nowa Łódź Kaliska to zmodernizowane perony, przejścia pod torami i kładki. Poprawi się też przepustowość łódzkiego węzła komunikacyjnego. Przebudowa będzie kosztowała 337 mln zł netto.

Stacja Łódź Kaliska – zakres modernizacji

  • przebudowa pięciu peronów (w rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją ks. bp. W. Bandurskiego będą trzy 400-metrowe podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei ks. bp. W. Bandurskiego.)
  • wymiana oświetlenia na stacji,
  • montaż nowych wiat i ławek,
  • czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji na peronach,
  • dostosowanie stacji do potrzeb osób niepełnosprawnych (zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające),
  • nowe przejście podziemne połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym,
  • przejście podziemne z budynku dworca umożliwiające dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim),
  • przygotowanie wygodnych przejść z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy Alei ks. bp. W. Bandurskiego i Włókniarzy.  

 

Łódzki węzeł kolejowy będzie obsługiwał więcej pociągów

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów) zlikwiduje jednotorowe „wąskie gardło”, które prowadzi z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo-wschodnim m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie liczby przejeżdżających pociągów, czyli  sprawne przejazdy od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

 

Czytaj: Nowe linie kolejowe: Warszawa, Wrocław, Łódź. Plany

 

W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Sprawniejsza, szybsza i bezpieczniejsza będzie obsługa przejazdu pociągów. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h).

 

Zadanie modernizacji stacji Łódź Kaliska w całości finansowane jest z budżetu państwa. Prace zaplanowano na lata 2019 – 2022. Roboty budowlane rozpoczną się 2020 roku. Wartość inwestycji „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” to 337 mln zł netto.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

 

Zobacz: Nowy Dworzec Łódź Fabryczna

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in