8 listopada podpisano umowę na remont kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie. Zadanie dotyczy przebudowy konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego.
Wykonawcą kontraktu jest konsorcjum Intop Warszawa (lider) i Mostostal Kielce SA (partner). W ramach konsorcjum Mostostal Kielce odpowiada za branżę konstrukcji stalowych, w tym demontaż starego mostu, wykonanie i montaż nowego mostu w ilości ponad 2000 t.
Prace na Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 800 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór. Wymienione tory i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów warszawską linią obwodową. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.
Wartość umowy to ponad 75 mln zł. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Inwestycja będzie wykonywana w terminie 9 miesięcy od podpisania umowy.
Zadanie „Wykonanie robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót dla zabudowy koryta balastowego w torze nr 1 wraz z nawierzchnią kolejową na tłuczniu oraz robotami towarzyszącymi, związanymi z poprawą bezpieczeństwa na kolejowym Moście Gdańskim w Warszawie” w ramach projektu: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Prace na moście Gdańskim w Warszawie” jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Źródło: MI