S8 Wyszków-Białystok: 83 km w budowie za 2,3 mld zł

18.02.2016

Podpisano ostatnią umowę na budowę mazowieckich odcinków S8 w kierunku Białegostoku. Chodzi o 16-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej.

Tym samym z chwilą rozpoczęcia sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie brakujące odcinki S8 pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km na terenie województw mazowieckiego i podlaskiego.

Odcinek od węzła Poręba do Ostrowi Mazowieckiej wybuduje konsorcjum firm – PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wartość kontraktu budowlanego to 404,46 mln zł. Czas na realizację wynosi 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca).

Na tym fragmencie „eski” nawierzchnia zostanie wykonana – podobnie jak na sąsiednim odcinku Wyszków – Poręba – w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe: Dybki oraz Nagoszewo.

Podstawowe parametry techniczne:

– Klasa drogi – S (droga ekspresowa),

– Prędkość projektowa – 100 km/h,

– Ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),

– Ilość jezdni – 2,

– Szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,

– Pas dzielący – 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3 x 3,5 m),

– Nośność – 115 kN/oś,

– Kategoria ruchu – KR6,

– Długość odcinka S8 = 16,11 km,

– Ilość obiektów inżynierskich = 38 szt.

 

Zakres prac obejmuje m.in.:

a) Roboty drogowe:

– budowę drogi ekspresowej S8,

– budowę węzłów drogowych (2 węzły) wraz z budową i rozbudową dróg poprzecznych,

– rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji,

– przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją,

– budowę dróg dojazdowych,

– budowę systemu odwodnienia,

b) Roboty mostowe i konstrukcje inżynierskie:

– budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej pełniących również funkcję przejść dla zwierząt,

– budowę wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych,

– budowę kładki dla pieszych w ciągu poprzecznego pieszego ciągu komunikacyjnego,

c) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących:

– budowę sieci kanalizacji deszczowej, kanalizacji tłocznej oraz przepompowni wód deszczowych,

– budowę kanału technologicznego,

– budowę sieci wodociągowej,

– budowę zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi (osadniki i separatory),

– budowę przejść i przepustów dla zwierząt,

– budowę ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,

– wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,

– nasadzenia zieleni (przydrożnej, osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, ozdobnej i funkcjonalnej, dogęszczającej w lasach),

– wykonanie barier ochronnych,

– budowę ogrodzenia drogi.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in