Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie fragmentem drogi ekspresowej S6. To najważniejsza inwestycja drogowa, na którą czeka województwo pomorskie.
S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z rezerwą pod trzeci pas. Trasa będzie miała około 32 km długości i została podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
- Chwaszczyno – Żukowo (16,3 km),
- Żukowo – Gdańsk Południe (16 km), wraz z obwodnicą Żukowa w ciągu DK20.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą obwodnicę Trójmiasta w ciągu drogi ekspresowej S6.
Zobacz też:
OMT rozpocznie się na węźle Chwaszczyno, który jest budowany w ramach odcinka S6 Bożepole Wielkie – Gdynia. Nowa trasa będzie prowadziła na wschód od drogi krajowej nr 20 w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe na S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta. Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa, o parametrach drogi GP (główna o ruchu przyspieszonym).
Na II połowę 2020 r. jest zaplanowane ogłoszenie przetargów na kolejne odcinki dróg ekspresowych, stanowiących kontynuację S6: Bożepole Wielkie – Lębork, Lębork – Słupsk oraz rozbudowa obwodnicy Słupska do dwóch jezdni. W III kw. 2021 r. zostaną ogłoszone przetargi na odcinki S6 od obwodnicy Słupska do Koszalina.
GDDKiA
MI