Otwarto odcinek A4 z Tarnowa do Dębicy

31.10.2014

Podróżujący z Rzeszowa do Niemiec i Czech mogą korzystać z bezpośredniego, autostradowego połączenia. Wyraźnie skrócił się czas podróży ze stolicy Małopolski do stolicy Podkarpacia. Obecnie można pokonać tę trasę o pół godziny szybciej niż dotychczas.

Obecnie cała autostrada A4, z której korzystają kierowcy, to 611,8 km. Odcinek A4 Tarnów – Dębica, o długości ok. 35 km, przebiega częściowo przez obszar województwa małopolskiego i częściowo województwa podkarpackiego. Zakres realizacji inwestycji:

– budowy odcinka dwujezdniowej autostrady o długości 34,753 km;

– budowa dwóch węzłów: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia;

– budowa 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów;

– nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych;

– budowa 16 przepustów dla małych zwierząt, 16 przepustów dla małych zwierząt zespolone z rowami, 13 przepustów na rowach oraz 28 przepustów pod drogami dojazdowymi;

– budowa 64 dróg dojazdowych wzdłuż autostrady;

– budowa dwóch miejsc obsługi podróżnych – MOP Jastrząbka i MOP Jawornik;

– budowa obwodu utrzymania autostrady.

 

 

Oddział GDDKiA w Krakowie realizował budowę tego odcinka autostrady A4 po rozstrzygnięciu ponownego przetargu na wykonanie tej inwestycji przez Oddział GDDKiA w Rzeszowie. 7 maja 2013 r. podpisano umowę na kontynuację budowy autostrady na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. Poprzedni wykonawca pozostawił wiele nieprawidłowości, co skutkowało koniecznością wprowadzenia działań naprawczych. Nowy wykonawca w pierwszej kolejności zobowiązany został do wykonania tzw. Kamienia Milowego, czyli budowy węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót i wykonał zadanie miesiąc przed terminem zawartym w umowie. Dzięki temu kierowcy od 30 października 2013 r. mogli korzystać z nowego, 37-kilometrowego odcinka autostrady A4 na Podkarpaciu, z Dębicy do Rzeszowa. Docelowo A4 od Jędrzychowic (granica z Niemcami) do Korczowej (granica z Ukrainą) będzie miała długość 653 km. Zakończenie prac budowlanych na ostatnim odcinku pomiędzy Rzeszowem i Jarosławiem planowane jest w wakacje 2016 r.

 

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in