Kierowcy podróżujący z Koszalina i innych miast Pomorza Środkowego przez Wielkopolskę mogą już ekspresowo ominąć Poznań i dotrzeć do autostrady A2. Właśnie otwarto ostatni odcinek zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11.
Domknięcie obwodnicy pozwoli ostatecznie wyprowadzić ruch tranzytowy poza granice miasta i usprawni komunikację po zachodniej stronie Poznania. Co za tym idzie, nowa droga wyprowadzi ruch kołowy z terenów zabudowanych podnosząc tam znacznie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa odcinka o długości 5,3 km kosztowała ponad 108 mln zł.
Wykonawca – firma Skanska S.A w ramach umowy wybudowała m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi na łącznej długości ok. 5,3 km (od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań Napachanie na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z trasą S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu. Wykonawca wyremontował także nawierzchnię drogi krajowej nr 11 na niemal dwukilometrowym dojeździe do zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Poznań Północ).
Koszt budowy całej zachodniej obwodnicy Poznania to ponad 1 mld zł. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: GDDKiA