Dziś w godzinach popołudniowych kierowcy jadący DK 61 w kierunku Ostrołęki będą mogli ominąć Serock nowo wybudowaną drogą.
Siedem kilometrów trasy biegnącej po nowym śladzie, realizowane było przez dwa lata i kosztowało 139 mln. zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wykonawca, firma Skanska S.A., wykonał następujące roboty:
– budowę odcinka dr. nr 62 od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica
– budowę węzła „Wojsk Łączności”, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108 z obwodnicą,
– budowę węzła „Serock” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
– budowę węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,
– budowę przejazdu nad obwodnicą dla ul. Nasielskiej,
– budowę przejazdu wzdłuż ul. Polnej,
– budowę 2 przejazdów dla dróg gminnych,
– budowę około 9,2 km dróg dojazdowych,
– przełożenie i zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,
– budowę urządzeń ochrony środowiska (1250m ekranów akustycznych, przepustów, zbiorników odparowujących, urządzeń podczyszczających).
Parametry techniczne:
dla obwodnicy:
– klasa drogi – GP
– prędkość projektowa – 80 km/h
– liczba jezdni – 2
– szerokość jezdni – 2 x 3,5m
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m
– szerokość poboczy gruntowych – 0,75m
– pas dzielący – 5,0m
dla drogi krajowej nr 62 (od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica)
– klasa drogi – GP
– prędkość projektowa – 80 km/h
– liczba jezdni – 1
– szerokość jezdni – 2 x 3,5m
– szerokość pasa ruchu – 3,5m
– szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m
– szerokość poboczy gruntowych – 0,75m
Źródło: GDDKiA