Obwodnica Serocka otwarta

02.11.2011

Dziś w godzinach popołudniowych kierowcy jadący DK 61 w kierunku Ostrołęki będą mogli ominąć Serock nowo wybudowaną drogą.

Siedem kilometrów trasy biegnącej po nowym śladzie, realizowane było przez dwa lata i kosztowało 139 mln. zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wykonawca, firma Skanska S.A., wykonał następujące roboty:

– budowę odcinka dr. nr 62 od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica

– budowę węzła „Wojsk Łączności”, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108 z obwodnicą,

– budowę węzła „Serock” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,

– budowę węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,

– budowę przejazdu nad obwodnicą dla ul. Nasielskiej,

– budowę przejazdu wzdłuż ul. Polnej,

– budowę 2 przejazdów dla dróg gminnych,

– budowę około 9,2 km dróg dojazdowych,

– przełożenie i zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,

– budowę urządzeń ochrony środowiska (1250m ekranów akustycznych, przepustów, zbiorników odparowujących, urządzeń podczyszczających).

Parametry techniczne:
dla obwodnicy:

– klasa drogi – GP

– prędkość projektowa – 80 km/h

– liczba jezdni – 2

– szerokość jezdni – 2 x 3,5m

– szerokość pasa ruchu – 3,5m

– szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m

– szerokość poboczy gruntowych – 0,75m

– pas dzielący – 5,0m

dla drogi krajowej nr 62 (od węzła „Wierzbica” do m. Wierzbica)

– klasa drogi – GP

– prędkość projektowa – 80 km/h

– liczba jezdni – 1

– szerokość jezdni – 2 x 3,5m

– szerokość pasa ruchu – 3,5m

– szerokość pobocza utwardzonego – 2,0m

– szerokość poboczy gruntowych – 0,75m

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in