Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa odpowiedzialne było za realizację specjalistycznych robót konstrukcyjnych związanych z budową trasy Os. Lecha – Franowo w Poznaniu (przystanku „Kurlandzka – Piaśnicka” i tunelu wraz z rampą wyjazdową).
Inwestycję zrealizowało konsorcjum, w skład którego weszły firmy Bilfinger Berger Budownictwo z Warszawy, ZUE z Krakowa oraz Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa z Lubina. Jej celem było scalenie nowej zajezdni na Franowie z istniejącą siecią tramwajową, a także stworzenie szybkiego i bezkolizyjnego polaczenia tramwajowego terenów położonych wzdłuż ulic Piaśnickiej i Kurlandzkiej oraz centrum handlowego M1. Mieszkańcy południowo-wschodniej części Poznania będą mogli łatwiej i szybciej dojeżdżać do centrum miasta, a końcowym efekcie inwestycja usprawni funkcjonowanie całej poznańskiej komunikacji miejskiej.
W ramach zapisanego w kontrakcie zakresu prac PeBeKa wykonała część robót konstrukcyjnych związanych z budową przystanku „Kurlandzka – Piaśnicka” i tunelu wraz z rampą wyjazdową. Dwukomorowy tunel (każdy tor w odrębnej komorze) przedzielony jest żelbetową przegrodą środkową, a jego długość wraz z przystankami wynosi 1067,2 m. Konstrukcję nośną tunelu PeBeKa wykonała w oparciu o technologie ścian szczelinowych. Prowadzi do niego rampa wyjazdowa o długości 186 m. Wykończenie ścian szczelinowych wykonano w postaci ściany ryglowej z elementami ściennymi w postaci płyt ognioodpornych (tunel) i dźwiękochłonnych (rampa). Natomiast sam przystanek tramwajowy (o długości 85,3 m i szerokości 25,3 m) to dwa perony dla obsługi obu kierunków i rozdzielające je podwójne torowisko. Do każdego peronu prowadzą schody, a oprócz tego obie strony są połączone kładką dostępną z poziomu parteru i skomunikowaną z peronami za pomocą wind.